iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2014 » Zpátky na trať
Peugeot patří k nejstarším automobilovým značkám na světě. Jeho historie zná období vzestupů i propadů, v současnosti se sice nemůže příliš chlubit finančními výsledky, ale zdá se, že je na správné cestě, jak to změnit. Jeho poslední modely jsou vesměs velmi úspěšné a značka posiluje svou pozici i na našem trhu.
Pro automobilku Peugeot bude letošní rok poměrně hektickým obdobím. A to jak po stránce uvádění nových modelů a technologií, tak po stránce samotného fungování společnosti. Letos v únoru bylo oznámeno, že do automobilky investuje čínská automobilka Dongfeng a spolu s ní také francouzská vláda. Výsledkem je snížení podílu rodiny Peugeotů z 35 procent na 14 procent a dobrovolné odstoupení Thierryho Peugeota z dozorčí rady společnosti. Ke změně dochází také ve vedení skupiny PSA Peugeot Citroën, neboť dosavadního výkonného ředitele Philippa Varina střídá Carlos Tavares, který působil v minulosti na stejné pozici u Renaultu. Také na našem trhu došlo vloni v říjnu ke změně, když se domácího zastoupení značky Peugeot ujal Nicolas Perrin. S ním jsme hovořili o novinkách v oblasti osobních automobilů i filozofii a dalším směřování značky.
Letošní rok začal pro Peugeot zajímavě, protože nový model 308 vyhrál v evropské anketě Auto roku 2014. Co toto ocenění pro Peugeot znamená? Pomůže mu?
Věřím, že nám to hodně pomůže, protože se jedná o uznávanou celoevropskou anketu a tedy o veřejné ocenění kvalit tohoto modelu a nových technologií, které přinesl. Jeho kvalitami jsme si jisti i my, a doufáme, že získání titulu o nich pomůže přesvědčit i naše klienty. My jsme v minulosti již tuto cenu získali několikrát (čtyřikrát, pozn. red.), naposledy s modelem 307 v roce 2002. Už je to tedy poměrně dlouhá doba, takže toto ocenění přichází v pravou chvíli a my jsme na něj opravdu hrdí. Věřili jsme, že s tak převratným modelem, jako je nová 308, máme šanci u odborné veřejnosti uspět.
Jak byl nový model 308 přijat na našem trhu?
Dosavadní přijetí na českém trhu je skvělé, a to jak od novinářů, tak veřejnosti. Ve spolupráci s naší koncesionářskou sítí jsme zajistili od začátku uvedení na trh dostatek předváděcích aut, aby zájemci mohli absolvovat testovací jízdy a sami se přesvědčit, jaká nová 308 je. Pouze, když auto řídíte, můžete si vyzkoušet, jak vše funguje a zda je opravdu tak dobré, jak tvrdíme.
Nová 308 nicméně není autem, které zaujme na první pohled, spíše na druhý, třetí... Souhlasíte?
Ano, je pravda, že je třeba dát tomu chvíli času. Několik hodin, nebo možná několik dní. Pak zjistíte, že je nová 308 tvarově velmi vyvážená, a to jak zvenčí, tak zevnitř. A když ji pak řídíte, cítíte, že umí řidiči také nabídnout radost z jízdy. A to není se všemi těmi dnešními předpisy a omezeními samozřejmost. Citlivé řízení s volantem malého průměru dokáže u 308 zprostředkovat řidiči zajímavé jízdní zážitky, aniž by bylo třeba porušovat rychlostní limity. Toto je způsob, jak vyjádřit DNA Peugeotu. Kvalita a řidičský zážitek. Kombinace obojího dělá toto auto unikátním.
Souvisí pojetí nových modelů 308 nebo 108 se snahami Peugeotu o určitý upmarekting, tedy posun v automobilové hierarchii blíže prémiovým značkám?
Značka Peugeot je na světě již přes dvě stě let a po celou tu dobu si budovala renomé výrobce nabízejícího kombinaci kvality, efektivnosti a schopnosti poskytnout zákazníkům také určité emoce. Jak designem, tak jízdními zážitky. A to chceme nabídnout v každém našem autě, jinak by to nebyl Peugeot. Z našeho pohledu rozumíme upmarketingem především to, že s každým naším modelem budeme v daném segmentu na špičce. Věřím, že nová 308 je špičkou ve své kategorii, bude jí také model 308 SW a chceme jí být s novou 108.
Kompletní rozhovor přináší magazín FLEET firemní automobily 2/2014