iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2023 » Enyaq ve fleetu Coca-Cola
Martin Prídala fleet manažer Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, s.r.o Praha
V rámci společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko jsme testovali různé značky a modely PHEV a BEV vozů napříč trhem. V projektu GreenFleet jsme jako první krok nasadili vozy ŠkodaOctavia/Superb v motorizaci PHEV. Samozřejmě tomuto kroku předcházela analýza, pro jakou pozici bude motorizace PHEV dávat smysl. Prioritně šlo o manažerské pozice, kde jsou kratší průjezdy a kolegové mají možnost nabíjet PHEV vozidlo ve firmě nebo doma. Společnost jako taková výrazně podporuje a motivuje kolegy pro nabíjení. PHEV motorizace je v rámci společnosti oblíbená a už dnes se těšíme na PHEV nové generace s dojezdem +-100 km a rychlým nabíjením.
Stejně oblíbená jsou mezi kolegy i plně elektrická vozidla. Když se pak kolegů ptáme na zpětnou vazbu, tak potvrzují, že je to primárně o změně „mindsetu“ a celkovém nastavení. Máme několik kolegů, kteří se dotazují, kdy je pro ně plánovaná výměna současného vozidla s konvenčním motorem nebo PHEV za plně elektrické vozidlo. Toto je pro mě jasný feedback. Minulý měsíc jsme v rámci fleetu nasadili další manažerské plně elektrické vozy Enyaq a zároveň jsme začali dlouhodobě testovat užitkovou verzi VW ID.Buzz. Aktuálně v těchto dnech testujeme elektrický VW e-Crafter pro distribuci v centru. Zpětná vazba za první dny jak od technika, tak řidiče v distribuci je velmi pozitivní.
Přechod firemního fleetu na plně elektrická vozidla si určitě vyžaduje dobrou komunikaci napříč společností a s uživateli vozidel. O plánech společnosti, které se dotknou uživatelů vozidel, je třeba rozhodně otevřeně komunikovat a diskutovat. Stejně důležité je pracovat se zpětnou vazbou od prvních uživatelů plně elektrických vozidel. Předání plně elektrického vozidla uživateli vyžaduje rozhodně více času. Ideálním řešením je interaktivní prezentace v menší skupině lidí, od vysvětlení základního fungování elektromobilu, uložení a kapacity baterie, rizika jízdy v terénu až po management nabíjení, náklady a bezpečnost. Zaškolení a pravidelný update informací jsou rozhodně velmi důležité.