iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2024 » Síla vztahu se projeví v nepohodě
Dana Hrdinová, vedoucí oddělení nákupu, Skanska a.s. vidí hlavní rozdíly mezi dodavateli v klientském servisu.
Jako v jiných oblastech i zde platí, že je příjemné mít stabilního a profesionálního partnera. Tyto faktory většinou rostou s velikostí a zkušeností poskytovatele a… tak nějak se často považují za samozřejmost. Je také milé vědět, že všechny inovace na straně poskytovatele nemusí směřovat pouze ke zjednodušení jeho práce a snižování jeho nákladů, ale také do komfortu pro koncové uživatele a v mezikroku pro fleet manažery. Rozdílem je zejména klientský servis – vyhrává ten, který vidí v první řadě zákazníka a snaží se uspokojit jeho potřeby. Stále se ale často vyskytují primární snahy prodat své co možná nejstandardnější produkty a diktovat zákazníkovi, co by vlastně měl potřebovat.
Síla obchodního vztahu se nejvíce projeví v časech, kdy přijdou špatné zprávy z trhu. Snažíme se spolupracovat s takovými partnery, kteří řeší i nepříjemné vnější vstupy konstruktivně a nevymlouvají se pouze na výrobce či stát. Ano, ne vše lze vždy ovlivnit, avšak pouhé automatické zvýšení ceny či snížení kvality k další spolupráci věru nemotivuje. Oč lépe se pak pracuje s někým, kdo k řešení přistupuje aktivně – s takovým partnerem je pak téměř radost překonávat klasické problémy: změny výrobních programů, dotačních kritérií a Car Policy, zdražování všeho vůkol a podobně. Jsme rádi, že máme možnost spolupracovat s dodavateli, kteří hledají inovace, mají zájem, jsou aktivní a vidí dále než na svá KPI.