Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 3 / 2016 » Peugeot: Od emocí k racionalitě

Peugeot: Od emocí k racionalitě

 
03-2016

čtvrtek, 2. června 2016

Řada masových značek si přeje posunout svou image výše a odlišit se tak od zbytku neprémiového pelotonu, ve kterém zuří boj na každé pozici, o čele ani nemluvě. Některé pokusy o „únik“ skončí stejně rychle, jak začnou, jiné vypadají poměrně slibně. Do jednoho takového se pustil i Peugeot. Službami, i novými auty, které na trh uvedl a hodlá uvádět.

 

Domácí zastoupení Peugeotu prochází společně se svým soukmenovcem Citroënem obdobím, ve kterém dochází na několika úrovních k restrukturalizaci. Mateřská společnost představila nové logo i název, stejně jako své vize pro budoucnost, na domácí úrovni bylo oznámeno, že zastoupení obou značek přebírá společnost Emil Frey. O tom, o nových modelech, péči o zákazníka a směřování značky jsme si povídali s šéfem Peugeotu pro Českou republiku Marcem Venturinim. 

 

Vzhledem k oznámené změně vlastníka i nadcházejícím novým modelům máte v poslední době asi napilno. Změní se něco na fungování Peugeotu na našem trhu z pohledu zákazníka?

V současnosti vše funguje tak jako doposud. Máme své obchodní plány, které se zvyšují, ale ne proto, že přijde nový vlastník, ale proto, že se nám daří. Máme potvrzeny marketingové rozpočty, vše běží, jak má. To samozřejmě neznamená, že nemám já nebo mí kolegové otázky týkající se dalších kroků po převzetí domácího zastoupení novým majitelem, ale to jsou věci interního charakteru. Na konečného zákazníka to nebude mít vliv. Na jeho spokojenost mají vliv produkty a služby, to jestli zákazníkům vyhovují a jestli se k nim naše prodejní a servisní síť chová profesionálně.

 

Je evidentní, že skupina PSA, do které Peugeot společně s Citroënem patří, provádí řadu kroků pro zefektivnění své činnosti, ať výrobní nebo prodejní. Malé trhy tedy předává do rukou významných obchodních společností, což ovšem není nic ojedinělého ani u konkurence.

Abych se přiznal, tak konkurenci příliš nesleduji. Hledím si hlavně sebe, to mě učili už ve fotbalu. Hledím si své práce, i když samozřejmě vím, že k podobným krokům došlo také u jiných značek. Já osobně jsem rád, že jdeme touto cestou a že namísto toho nedošlo k vytvoření nějakého regionálního zastoupení třeba v Maďarsku, odkud by se řídil zdejší prodej. Protože co vím, tak tímto řešením se procesy nezjednoduší, ale naopak zkomplikují...  

 

Peugeot se už nějaký čas snaží posouvat svou image směrem k prémiovému segmentu. Myslíte, že se daří měnit vnímání značky ze strany zákazníků?

Vnímání značky zákazníkem ovlivňuje řada faktorů, nehledě na to, že je třeba rozlišovat zákazníky privátní, firemní a operativní leasing, což je specifický segment. U soukromé klientely se Peugeot co do obliby pohyboval v minulých letech nahoru dolů v souvislosti s tím, jaký byl vývoj produktu. Ale v posledních pěti letech uvedl na trh řadu nových aut, která jsou velmi dobře vnímána z hlediska kvality a naši image posouvají nahoru. Příkladem může být posun ve vnímání kvality při přechodu z modelu 307 na 308, a poté na současnou 308. Došlo k zásadní změně ve filozofii, snížil se důraz na originální design, takže je dnes toto auto trochu hranatější, než bývalo u Peugeotu zvykem, ale působí hodnotněji a nadčasově. Takže nejen technika, ale i design má delší životnost. Díky tomu rostou zůstatkové hodnoty, což je klíčové pro firemní zákazníky, ale má to vliv i na ty soukromé. Ve finále je totiž trh jen jeden. Všichni mají stejné informace a těch je dnes i díky internetu spousta. Zákazníci jsou i z tohoto důvodu stále náročnější a značka s tím musí držet krok. A Peugeot to zvládl, udělal hodně práce a je na tom dnes o poznání lépe, než byl třeba před deseti lety. 

 

Celý rozhovor naleznete v magazínu FLEET firemní automobily č. 3/2016 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz