iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 3 / 2023 » Největší výzvou je vracení vozidel
Společnost Albert Česká republika s.r.o. dlouhodobě využívá služby operativního leasingu. Za dlouhých patnáct let, kdy se v Albertu o vozový park starám, jsme spolupracovali se třemi společnostmi – dvěma velkými nadnárodními a jednou menší lokální. Do výběrových řízení jsme vždy zvali jak pětici velkých hráčů na trhu, tak lokální poskytovatele.
Všechny leasingové společnosti nabízejí prakticky velmi podobné služby, je ale potřeba vždy detailně zjistit rámec toho, co je hrazeno ve splátce a co už ne, nebo za jakým podmínek, například dle ujetých kilometrů atd. Největší výzvou je tradičně vracení vozidel na konci leasingu. Většina poskytovatelů si na tento krok najímá externí společnosti, které kontrolují stav vozidla, na pronajímatele však může čekat nemilé překvapení.
Výhoda leasingu je určitě v tom, že se vám o vše postarají, ať už jde o přihlášení vozidla nebo komunikaci s pojišťovnami či servisy, ale samozřejmě je vždy potřeba vyhodnotit náklady za tyto služby, případně si položit otázku, zde nebude lepší mít dva interní zaměstnance na správu vozového parku. Už několikrát jsem si pro sebe dělal propočty, jak by to vypadalo, pokud bychom nechtěli využívat operativní leasing. Nicméně je potřeba zohlednit, jak daná možnost zasahuje do toku peněz společnosti, jaký má vliv na další finanční ukazatele, dále zda vozidla kupovat do majetku, nebo na finanční leasing a další služby si dělat samostatně. Trend je ale jasný – čím dál více velkých a středních firem si vybírá operativní leasing.
Kamil Navrátil
Facility Services Manager
Albert Česká republika s.r.o.
Praha