Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 5 / 2014 » Sázka na jistotu

Sázka na jistotu

 
5-2014

pátek, 24. října 2014

Fleetový trh u nás prochází poměrně zajímavými změnami. Jednak kvůli změnám ve financování, jednak proto, že se na výsluní derou značky, které by ještě před deseti lety za fleetové nikdo nepovažoval. Asi největším „skokanem“ je v tomto ohledu značka Kia.

 

Automobilka kdysi bilancující na pokraji zániku dnes patří k dravcům světových trhů a stále posouvá laťku svého renomé výš a výš. Daří se jí to i na náročných evropských trzích, náš český nevyjímaje. Fleetové oddělení domácího importu řídí již třetím rokem Michal Dolanský, spolu s ním se fleetové klientele věnuje také Zuzana Vargová. S oběma jsme se sešli, abychom zjistili, co za stále lepšími výsledky značky Kia stojí, co dnes umí nabídnout a co nabízet v nejbližší době bude...

 

Jaká je dnes pozice značky Kia na domácím fleetovém trhu?

Dolanský Naše pozice je velmi významná, protože se řadíme k předním hráčům na trhu. Zejména letošní rok je pro nás mimořádně úspěšný, na rozdíl od loňska, kdy jsme velmi často končili ve výběrových řízeních jako druzí. Letos se nám je již daří vyhrávat a pronikáme tak stále hlouběji do firem.

 

Když říkáte, že patříte k předním hráčům na trhu, máte tím na mysli skutečně fleetový trh?

Dolanský Ano, tento rok určitě. Ne všechny obchody, které se nám letos povedly, jsou veřejně známé, ale vyhráli jsme například tendr pro Generální ředitelství cel, což byla jednorázová dodávka 84 vozů cee´d nebo jsme dodali divizi ICT České pošty 34 aut. Podařilo se nám také vyhrát tendr pro Českou poštu samotnou, což představuje 245 vozů, které bychom měli dodávat začátkem příštího roku. Je to mimochodem jeden z největších tendrů, které Kia vyhrála nejen v České republice, ale i celoevropsky.

 

Vargová Letošní rok je pro nás opravdu ve znamení velkých tendrů, nicméně naší strategií je jít také cestou menších a středních podniků. V tom je před námi ještě hodně práce, zejména ve spolupráci s našimi Business Centry. Musíme pracovat na naší přítomnosti v regionech, protože jedna věc je Praha, která je obecně fleetovým obchodům otevřená, a druhá věc jsou malé obce a malé lokální firmy.

 

Takže by se dalo říci, že je Kia zatím úspěšnější v Praze než v mimopražských regionech?

Dolanský Navenek to tak vypadá, protože firmy, které jsem jmenoval, mají centrálu v Praze, ale ta auta pak samozřejmě jezdí po celé republice...

 

Vargová Navíc jedna z věcí, která nám umožňuje vyhrávat tyto velké tendry, je početná dealerská a servisní síť, tedy naše přítomnost v regionech. A na tom můžeme a chceme stavět.  

 

Podle čeho dnes rozdělujete zákazníky na privátní a fleetové? Kdo u vás získá fleetové podmínky?

Dolanský Dokážeme udělat nadstandardní nabídku už od jednoho vozidla a bez jakéhokoli závazku do budoucna, pokud se jedná o podnikatelský subjekt. Myslím, že jsme v tomto ohledu mimořádně flexibilní. Ostatně, je to pro nás jediná cesta. V oblasti retailu jsme ve statistice osobních automobilů třetí na trhu, což je vynikající, ale v oblasti fleetů chceme i nadále posilovat a tato agresivní feetová politika by nám v tom měla pomáhat.

 

Vargová Velmi zajímavou skupinou jsou pro nás OSVČ, u kterých se sice auta nenakupují ve velkém, ale my jim chceme vyjít maximálně vstříc. Proto máme takto nastaveny podmínky. Máme program pro svobodné profese, což je další zajímavá skupina zákazníků, které řadíme mezi fleetové.

 

Jaké preferují tito menší zákazníci modely?

Dolanský Naším bestsellerem v oblasti fleetových prodejů obecně je model cee´d, na kterém máme založenu celou naši fleetovou politiku. Je to model, který preferujeme, umíme jej nabídnout za bezkonkurenčně nejlepších podmínek, a co je důležité, umíme jej získat velmi rychle z výrobního závodu. A o cee´d je zájem jak mezi velkými firmami, tak těmito malými subjekty. Zájem je u nich také o Carens, protože poměrně často takový zákazník potřebuje auto pro pracovní i rodinné účely. Dále jsme velmi úspěšní s modelem Sportage, zejména ve vyšších výbavových stupních. Obecně je to skupina zákazníků s vyššími příjmy a se zájmem o velmi dobře vybavené verze, které si rádi vyšperkují o nadstandardní prvky. To je rozdíl proti větším firmám, které myslí velmi ekonomicky a racionálně. 

 

Kompletní rozhovor najdete v magazínu FLEET firemní automobily č. 5/2014

Napsal: ifleet

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz