Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 5 / 2017 » Pro dobrý pocit

Pro dobrý pocit

 
5-2017

čtvrtek, 26. října 2017

Značku Ford nelze přehlédnout. Její nabídka je přítomna prakticky v každém automobilovém segmentu, jak mezi osobními, tak užitkovými vozy. A z hlediska firemní klientely se jedná o jednu z nemnoha automobilek, které bez problémů pokryjí celý fleet.

 

Domácí zastoupení Fordu vede od roku 2008 Jan Laube. Jeho kariéra u modrého oválu ovšem sahá mnohem dále, do roku 1995, čímž patří mezi nejstálejší automobilové manažery u nás. V současnosti má určitě důvod ke spokojenosti, protože se Fordu daří, zároveň ale, jak je patrné z rozhovoru, rozhodně ani on, ani tým domácího Fordu, nespí na vavřínech.         

 

Ford patří mezi takzvaně fleetové značky. A podle statistik se Fordu na našem trhu daří. Čemu za to vděčíte? 

Možná odpovím trochu netradičně, když řeknu, že lidem. Protože náš tým, jak na centrále, tak u obchodních partnerů funguje a drží se toho, na čem se domluvíme. Své plánované aktivity komunikujeme s dealerskou sítí a s naší marketingovou komisí, protože když něco děláme, chceme, abychom to dělali jako tým. A to se nám dlouhodobě vyplácí. A samozřejmě bychom se neobešli ani bez kvalitní produktové nabídky. Obecně máme radost ze všech modelů, ale hlavními tahouny jsou zejména Focus, Kuga a Transit. Donedávna to byla ještě Fiesta, ale tu máme čerstvě v nové generaci, takže ji ještě nechci hodnotit.

 

Dnes se stále více mluví o významu poprodejní péče, a ta stojí a padá s dealerskou a servisní sítí. Ford začal budovat své výstavní skříně s názvem Ford Store. Je to podoba, jaká čeká na všechna vaše dealerství?  

Ford Store je typ dealerství, se kterým počítáme pro největší krajská města, bude jich u nás tak šest – sedm a v celé Evropě jen pět set. Představují tvář Fordu, místo, které splňuje veškeré parametry, a to i včetně nadstandardní velikosti prodejní plochy nebo digitalizace. Ovšem mezi ním a klasickým dealerstvím Fordu z hlediska péče o zákazníka rozdíly nejsou.

 

Má tedy Ford Store nějakou exkluzivitu?

Ano, má, ale pouze na dva modely: Mustang a Focus RS, zatímco program Vignale, který měl být původně dostupný také pouze ve Ford Store, se nakonec rozšířil do celé sítě. Myslíme si totiž, že to je nabídka, která by měla být dostupná všude.

 

V rámci své sítě máte poměrně členitou nabídku specializovaných center. Vedle velkých Ford Storů máte také Transit centra, karosářská centra... Jsou v plánu nějaké další novinky? 

Možná to vypadá členitě, ale je to vlastně jednoduché, máme Ford Store a běžné dealery, někteří z nich mají i Transit centra a někteří provozují karosářská centra. V současnosti však plánujeme posílení dealerské sítě v menších regionech, což chceme zajistit s rozumnými požadavky na investice. Takže zvažujeme zavedení sub-dealerství. Nebude se ale jednat o nějakou maringotku, ze které se prodávají auta. Standardy kvality budou stejné jako u klasických dealerů, jen bude všechno menší a tedy méně investičně náročné. V případě Transit Center bychom pak chtěli jejich roli zaktivnit, což znamená zajistit zákazníkům s užitkovými vozy trvalou mobilitu díky dostatečnému počtu náhradních aut. Tak, aby se jim při nehodě nebo poruše dostalo rychlé opravy, nebo náhradního vozu. 

 

Celý rozhovor naleznete v magazínu FLEET firemní automobily. K dispozici také v elektronické podobě zde.

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz