Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 5 / 2018 » Auta pro snazší život

Auta pro snazší život

 
05-2018

pondělí, 24. září 2018

Automobilový prémiový segment je doma především v Německu, i když tam nevznikl. Za jeho vznik patří díky spíše britským a italským automobilkám. Z evropských automobilových velmocí je jedna, která v této oblasti v posledních dekádách vysloveně pokulhává: Francie. Od dob Bugatti se žádný francouzský výrobce v nejvyšších patrech automobilového trhu příliš nepředvedl, i když pokusy byly. Jak se v tomto ohledu podaří uspět značce DS, která byla nedávno zcela osvobozena od spojení s Citroënem?

 

Ta jména postupně zanáší prach času: Delage, Delahaye, Matra, Hotchkiss. Všechny by se daly označit v duchu své doby za prémiové. Francouzský automobilový průmysl se však postupem času koncentroval z 99 procent do tří značek: Peugeot, Citroën a Renault. Od roku 2010 se ovšem skupina PSA, do které spadají první dvě jmenované značky, snaží o vzkříšení zašlé slávy „francouzské prémie“ se značkou DS. Začínala s tím opatrně, později již s vyšším nasazením. V současnosti DS opět přidává plyn, protože se definitivně zbavuje pozice jakéhosi sub-brandu Citroënu. Končí prodej v jeho showroomech, napříště už budou vozy značky DS lákat zákazníky do vlastních showroomů. Řada změn se odehraje také v oblasti péče o zákazníka. A samozřejmě to nejdůležitější – postupně přijdou na trh zcela nové modely. O to vše bude na našem trhu pečovat Martina Bedrnová. A je jasné, že nově jmenovaná ředitelka značky DS na našem trhu (pod křídly společnosti Emil Frey) bude mít rozhodně co na práci...

 

Předpokládám, že to je pro vás pořádná výzva, budovat víceméně od základů zastoupení značky na trhu. Říkám víceméně od základů, protože DS bylo na našem trhu málo vidět, a navíc se teď skoro všechno mění.

Určitě mě to láká. Především to, že mohu řadu věcí nastavit od začátku a že se vrátím k operativnímu řízení, které mě baví. Ale je jasné, že to nebude nic jednoduchého. DS je sice na trhu od roku 2010, ale pořád to je vlastně nová značka. Osm let, to z hlediska automobilového průmyslu nic není. Navíc se teprve před čtyřmi lety oddělila, alespoň co se týká brandu, od Citroënu. Už to nebyly Citroëny DS, ale jenom DS. Nyní jdeme ještě dál. Hodně to souvisí i s příchodem modelu DS 7 Crossback, který bude pro značku jakýmsi restartem. I pro nás, protože je třeba přiznat, že jsme se jí u nás v posledních dvou letech příliš nevěnovali. Je jasné, že je třeba značku DS zcela oddělit i obchodně, aby si mohla dál budovat svou svébytnost a image.

 

Proto tedy dochází i k oddělení od dealerské sítě Citroënu?

Ano, to je vlastně nejdůležitější, protože toto spojení DS limitovalo. Značka neměla tolik prostoru, kolik by měla ve vlastních showroomech, neměla ani samostatný prodejní personál. Prodejci Citroënu mnohdy neměli možnost vozy DS správně prezentovat a prodávat. Nemohli se tomuto segmentu dostatečně věnovat. Aby vše fungovalo ideálně, tak se bezpochyby potřebujete na dané téma zcela soustředit, vzdělávat se, zajímat se o konkurenci, nastavit příslušné služby. Ono je vždy obtížné, když se mají prodávat v jednom showroomu standardní a prémiové vozy. A DS je prémiová značka.

 

Je, nebo bude?

Je tak stavěna od začátku, ale teprve nyní, s tímto oddělením, novými standardy péče o zákazníka a novým DS 7 Crossback, který přijde na trh již za několik týdnů, bude mít všechny potřebné atributy skutečně prémiové značky. Na to se moc těším.

 

Celý rozhovor s Martinou Bedrnovou naleznete na stránkách magazínu FLEET firemní automobily č. 5/2018.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz