Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 6 / 2013 » Král prostoru

Král prostoru

 
6-2013

úterý, 3. prosince 2013

Škoda patří mezi automobilky, které se dokázaly v poměrně krátkém časovém horizontu prosadit ve vyšších patrech automobilové hierarchie. Návrat do střední třídy rozhodně nebyl snadný, model Superb ale zákazníky přesvědčil, dočkal se druhé generace, karoserie kombi a s nejnovější modernizací má předpoklady, že se na žebříčcích obliby bude držet nejen na domácím trhu hodně vysoko.

 

Zavedením první generace modelu Superb navázala automobilka v roce 2001 na tradici velkých reprezentativních limuzín značky Škoda, založenou ve třicátých letech dvacátého století. V roce 2008 byla představena druhá generace tohoto modelu a od roku 2009 se Superb vyrábí i ve verzi kombi. O významu modelu Superb svědčí i to, že bylo jeho modernizované provedení letos odhaleno v rámci autosalonu v Šanghaji. Není to náhoda, na čínském trhu se superbu daří. V loňském roce například dodala automobilka svým zákazníkům zhruba 109 100 Superbů a 40 procent z nich směřovalo právě k zákazníkům v Číně. 

Důstojný a hrdý
Vlajková loď Škodovky se modernizací výrazně proměnila a zaujme výraznějším designem přídě, který koresponduje s nejnovějším pojetím exteriéru vozů značky Škoda. Zcela nová je příď. Kryty světel, maska chladiče, kapota motoru, to vše prošlo výraznou proměnou, která se podepsala na výrazu největší škodovky. Superb je nyní sice na pohled jakoby smutnější, ale nechybí mu důstojný a hrdý výraz.
Proměnou prošla i záď, kde nově nalezneme motiv „českého křišťálu“, tedy dvojité prolomení zadního čela. U verze sedan je pouze naznačeno tvarem světel, u kombíku je tak skutečně tvarováno zadní čelo.
Nový Superb samozřejmě přebírá ve verzi sedan od předchozího provedení technickou lahůdku v podobě pátých dveří Twindoor, které lze díky patentovanému řešení otevírat buď jako víko zádě klasického sedanu, nebo jako výklopné páté dveře, jak je tomu u liftbacků. Změnou však prošlo ovládání, nyní je volba snazší, protože každý z režimů otevírání má své vlastní tlačítko. Možnost vyklopit celou zadní stěnu včetně okna výrazně zvyšuje užitnou hodnotu vozu. Takto vzniklým nákladovým otvorem lze naložit věci, které by do klasického sedanu nebylo možno vůbec naložit. Možnost sklápění zadních sedadel pak zvyšuje užitnou hodnotu až na hranici, jakou se mohou pochlubit jen vozy kombi. Nijak tedy nepřekvapuje, že skutečné kombi je v případě Superbu králem svého segmentu. Základní objem zavazadlového prostoru činí 633 l, maximem je dokonce 1865 l.  Co do objemu zavazadlového prostoru se s ním může měřit pouze Mercedes-Benz třída E kombi, tedy vůz o celou kategorii výše. Ani tento prémiový automobil ovšem nenabídne tolik místa pro nohy cestujících na zadním sedadle jako největší Škodovka...

Ladění vyspělou technikou
V interiéru omlazeného Superbu je nově k dispozici celkem devět variant tříramenných nebo čtyřramenných volantů a navíc jsou v nabídce nové látky a vzory potahů sedaček i nové ozdobné dekory. V nabídce výbavy nechybí po modernizaci například nejnovější generace parkovacího asistentu, Automatic Parking Assistant, která se v modelu Superb nabízí vůbec poprvé. Novinky přibyly také v bezpečnostním vybavení. Kromě pětihvězdičkového hodnocení v nárazových testech agentury Euro NCAP a standardně dodávaných systémů ESC, ABS či brzdového asistentu má vůz řadu dalších bezpečnostních asistenčních systémů, jako například Adaptive Frontlight System nebo systém rozpoznávání únavy řidiče.
„Superb svým komfortem přesahuje standardy střední třídy. Nabízí dostatek místa, vynikající funkčnost, vysoký komfort, špičkovou bezpečnost, skvělý poměr ceny a nabízené hodnoty a nadčasovou eleganci. I s naší vlajkovou lodí tak chceme našim zákazníkům nabízet o kus auta víc,“ uvedl na téma nového Superbu předseda představenstva automobilky Škoda Wilfried Vahland.

Úspornější motory
Proměnou prošla i nabídka motorů. Jednotlivé agregáty jsou o více než 19 procent úspornější oproti předchůdcům, mimo jiné díky nasazení systému start-stop s rekuperací energie. Touto technikou budou v zemích EU disponovat do budoucna všechny vznětové verze modelu Superb a také základní benzinová motorizace 1.4 TSI/92 kW.
Nejúspornějším provedením Superbu je GreenLine, které spotřebuje jen 4,2 litru nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí 109 g CO2/km. Motor 2.0 TDI/103 kW je u verze 4x4 nově zkombinován s manuální převodovkou, silnější verze 2.0 TDI/125 kW s pohonem všech kol zase poprvé spolupracuje se šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG.

Vše podstatné od základu 
Nabídka výbav modelu Superb doznala také změn. Již v základní verzi Active jsou obsaženy zmíněné bezpečnostní systémy, tedy elektronická kontrola stability ESC, protiblokovací systém ABS, brzdový asistent, dále regulace prokluzu kol a samozřejmě sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče). Dále jsou součástí výbavy halogenové světlomety s funkcí denního svícení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, nový čtyřramenný volant a nové potahy sedaček i dekorační lišty. Už základní provedení je tedy vybaveno tak, jak se na vůz střední třídy sluší a patří. Základní cena verze Superb Active s motorem 1.4 TSI 92 kW činí 539 900 Kč. Dieselové verze začínají na 574 900 Kč za provedení s motorem 1.6 TDI 77 kW.
Verze Ambition přidává ke standardu Active navíc bi-xenonové světlomety s LED světly pro denní svícení a také inovativní systém světlometů Adaptive Frontlight System. Bezpečnost provozu dále zvyšují mlhová světla s funkcí Corner. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné, o kvalitní ozvučení interiéru se postará audiosystém Bolero s integrovaným CD měničem. Součástí sériové výbavy je také praktická schránka na deštník v levých zadních dveřích. Cena modelu Superb Ambition začíná na částce 624 900 Kč, opět s motorem 1.4 TSI 92 kW.
Výbavová linie Elegance začíná na ceně 689 900 Kč a za 65 000 Kč navíc oproti Ambition přidává asistent pro rozjezd do stoupání, systém kontroly tlaku v pneumatikách, tempomat a parkovací asistent Automatic Parking Assistant. Nejen sedadlo řidiče, ale i sedadlo spolujezdce je nastavitelné elektricky, vůz je také vybaven systémem bezklíčového startování a odemykání KESSY. Ozvučení zajišťuje speciální sound systém s deseti reproduktory a digitálním ekvalizérem. Bez příplatku jsou k dispozici také všechny odstíny metalického vrchního laku.
Pro všechny výbavové stupně jsou k dispozici prvky mimořádné výbavy ze zákaznicky oblíbených akčních paketů Plus. Jejich složení s ohledem na vybraný výbavový stupeň zahrnuje například bi-xenonové adaptivní světlomety s funkcí denního svícení na bázi LED diod, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, vyhřívání předních a zadních sedadel, vyhřívané čelní sklo, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru a další. Zákaznická cena akčních paketů Plus činí 15 000 Kč pro výbavové stupně Active a Ambition a 18 000 Kč pro stupeň Elegance.

Vrchol pro manažery i politiky
Špičkovou verzí Superbu je provedení L&K. Označení L&K odkazuje na zakladatele české automobilky, Václavy Laurina a Klementa. Základní motorizací modelu L&K je vznětový agregát 2.0 TDI o výkonu 103 kW, se kterým stojí Superb L&K 839 900 Kč. Nad rámec jiných výbavových verzí zahrnuje paket L&K mimo jiné exkluzivní kožený interiér Executive, ostřikovače světlometů s vyhřívanými tryskami, elektricky nastavitelné přední sedačky, 18palcová kola z lehké slitiny, tónovaná zadní boční skla a zadní sklo (SunSet), radiosystém Bolero včetně soundsystému a měniče šesti CD, kontrolu odstupu při parkování Park Distance Control (PDC) vpředu i vzadu a síťový program pro upevnění zavazadel. Nově je v nabídce také hnědobéžová kombinace palubní desky. Dekorační prvky jsou vyvedeny v lesklém klavírovém laku. Není bez zajímavosti, že Superb v provedení L&K používá prezident České republiky a se superby jezdí také někteří diplomaté a vysocí státní úředníci. Superb je vozem, který dokáže obstát i v takto náročné službě.

Napsal: ifleet

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz