iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 6 / 2018 » Výjimky a manévrovací prostor
V prvním díle seriálu zaměřeného na správný způsob vytvoření Car Policy jsme se blíže seznámili s obsahem a přípravou ideální struktury tohoto dokumentu. Zmínili jsme, že vytváření a tolerování výjimek z pravidel Car Policy není žádoucí, protože v konečném důsledku vede u uživatelů vozidel k nerespektování dokumentu jako celku, což následně komplikuje práci hlavně správci vozového parku. V předposledním příspěvku na toto téma se přesto budeme zabývat výjimkami. Tím, zda je vůbec připustit, a pokud ano, za jakých podmínek.
Jelikož ve skutečném světě není všechno černobílé, tak zvlášť v dnešní době překotných změn je nutno umět včas reagovat na probíhající změny nejen na automobilovém trhu, ale především na trhu práce. Bohužel je někdy ve firmách revize a aktualizace Car Policy natolik zdlouhavý a složitý proces, že se vedení firem ve snaze vyhovět nestandardnímu požadavku zaměstnance uchyluje k rychlému řešení v podobě udělení výjimky. Za předpokladu, že se už firma pro udělení výjimky rozhodla, měl by tento krok v rámci firmy představovat transparentní opatření, které všichni zaměstnanci pochopí a akceptují. Pakliže je tomu tak, stane se výjimka v budoucnu s velkou pravděpodobností součástí nových pravidel Car Policy. V horším případě není výjimka uvnitř firmy dostatečně oficiálně komunikována a je jen otázkou času, kdy bude pečlivými pozorovateli porovnávajícími odměňování zaměstnanců odhalena. Následkem bude nepochopení a nedůvěra k pravidlům, která mají všichni dodržovat. V praxi může jít například o tyto výjimky:
Celý článek fleetového experta společnosti AZ Mobility Přemysla Žižky naleznete na stránkách magazínu FLEET firemní automobily 6/2018. Svůj výtisk můžete objednat na info@ifleet.cz