iFLEET » Archiv
V rámci prvního letošního GREEN FLEETu jsme požádali členy naší diskuzní skupiny, aby se podělili o své osobní zkušenosti s řízením elektromobilů, a také o názor na to, jestli si přechod na tato vozidla vyžádá nějaké formy zaškolení jejich řidičů. „Zaškolení a vytvoření nových návyků u řidičů je nezbytné,“ říká vedoucí provozního oddělení společnosti Liebherr-Stavební stroje s.r.o. a dá se říci, že v tomto duchu odpovídá drtivá většina našeho panelu. Nejde o to nároky na řízení aut na elektrický pohon jakkoli zveličovat, ale také by nebylo moudré je nevidět. Pro řadu řidičů firemních aut bude přesednutí do elektromobilu první dlouhodobou zkušeností s automatickou převodovkou, takže přinese komfortnější řízení. Ale nikoli nutně bezpečnější, protože reakce na impulz „plynového“ pedálu s absencí zvukových vjemů může být tím, co nezkušeného řidiče přivede do prekérních situací. Práce s akcelerátorem je klíčová pro další kapitolu, kterou je ekonomika. Pokud řidič má už z minulosti takové návyky, jako je „lehká noha“, předvídavost (výměna brzdění za pozvolný dojezd k překážce), plynulost či optimalizace maximální rychlosti (poměr ekonomika/dojezdový čas), pak je z velké části vyhráno, protože tyto návyky působí v dobrém či špatném bez ohledu na druh pohonu.
V truckové části jsme se tentokrát zaměřili na prvky pasivní i aktivní bezpečnosti a jejich místu ve fleet policy dopravních společností. Troufám si tvrdit, že v této oblasti patří tuzemské společnosti a jejich vedení k nejzodpovědnějším v Evropě. S bezpečností souvisí i komfort řidičů, a proto jsme se ve druhé části otázky zaměřili rovněž na tuto oblast. Na stejnou věc se ptáme i dodavatelů, a to nikoli pouze výrobců vozidel. Téměř každá dodavatelská oblast s bezpečností a komfortem alespoň zprostředkovaně souvisí – pneumatiky, placení mýtného, různé telematické produkty – to jsou oblasti, o kterých si přečtete v tomto čísle.
Máme tu tedy informačně nabité vydání, které spojuje ty nejlepší zkušenosti z řízení fleetů všech druhů a velikostí – těch, které slouží k uspokojení vlastních přepravních potřeb, tak těch v oblasti poskytováni přepravních služeb. V příštím vydání se „zelené“ problematice bude věnovat pro změnu trucková část, a tak se můžete těšit na další zajímavé otázky a odpovědi od těch nejpovolanějších.
Klidné léto, ať už v práci či při odpočinku, přeje
Martin Mensa
Rastislav Dobrovodský Fleet Manager Danone a.s. Praha celý článek »
Michal Nykl koordinátor fleetového prodeje Škoda Auto Česká republika Praha celý článek »
Elektromobil je možné dobíjet v zásadě dvěma způsoby: buď střídavým proudem napájet palubní nabíječku, která mění proud na stejnosměrný, nebo využít externí dobíjecí stanici dodávající přímo stejnosměrný proud. Tímto... celý článek »
Mgr. Martin Vlašín vedoucí dopravy E.ON Česká republika, s. r. o. České Budějovice celý článek »
Martin Prídala fleet manažer Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, s.r.o Praha celý článek »
Kamil Navrátil Facility Services Manager Abert Česká republika s.r.o. celý článek »
Ing. Pavel Bartoš, Project/Fleet manager, International Pharmaceutical Corporation, a.s., Hradec Králové o svých osobních zkušenostech s elektromobily. celý článek »