iFLEET » Archiv
Přesně touto dobou před dvaceti lety vznikla myšlenka odborného časopisu na problematiku správy vozových parků ve firmách. První číslo pod názvem FLEET firemní automobily vyšlo v září roku 2004 a stalo se vítaným pomocníkem a zdrojem informací pro lidi, kteří se touto problematikou ve firmách zabývají. O dva roky později jsme po dohodě s belgickým vydavatelstvím MMM přistoupili k licenčnímu vydávání titulu Truck & business, čímž jsme náš obzor rozšířili o problematiku strategického řízení v oblastech silniční autodopravy a logistiky.
Po letech jsme oba tituly sloučili pod názvem FLEET & business a posílili vlastní distribuci o týdeník Ekonom. Proč? Důvody vydávání obou časopisů podle starého konceptu do značné míry pominuly. Zdrojů informací je mnoho, času málo, je těžké zaujmout tradičním obsahem. Proto jsme zvolili nový formát – kratších, autentických článků vycházejících z názorů a zkušeností lidí v obou odvětvích. Tak se zrodil Barometr silniční autodopravy a Český fleetový barometr, diskuzní fóra profesionálů na různá každodenní i strategická témata. Tento formát jako základ redakční náplně se osvědčil a dokáže oslovit nejen tematicky spjaté manažery, ale i ty, kteří se s problematiku setkávají nepřímo. Téma firemní mobility se tak dostává k mnohem širšímu spektru firemních manažerů či podnikatelů, zatímco problémy silniční autodopravy a logistiky mohou zajímat všechny, kdo tyto služby objednávají. K tomu nám pomáhá dodatečná distribuce ve všeobecném ekonomickém týdeníku. Smysl má i sdílení informací dvou zdánlivě odlišných oborů – ale i dopravní společnosti spravují autoparky osobních a LUV vozů, zatímco pro fleetového manažera téměř libovolné firmy je doprava a logistika zboží příbuznou agendou. Zjednodušeně řečeno, provozovatelé velkých aut si rádi přečtou o těch malých a naopak. Letos jsme jako druhý pilíř fleetové části přidali přehled zajímavých obchodních nabídek, platných pro dané období. Rubrika FLEET TIPY by se měla stát pomocníkem fleet manažerů a přehlednou, koncentrovanou formou je informovat o obchodních příležitostech. Uvidíme, jak se novinka ujme, a podle toho se rozhodneme, zda ji zavedeme i v truckové části.
Časopisu nepřísluší „psát o sobě“, takže se omlouvám za toto mimořádné téma úvodníku, kterým jsem chtěl symbolicky završit integraci našich dvou titulů a osvětlit naše další směřování.
Úspěšné jarní měsíce ve vaší práci či podnikání přeje
Martin Mensa
vydavatel
Leasingová společnost Drivalia Lease Czech Republic, nástupkyně tuzemské pobočky LeasePlanu, představila své plány pro Česko loni na podzim. Neskrývala tehdy ambice upevnit svou pozici lídra ve správě firemních flotil.... celý článek »
Všeobecně očekávaný pokles poptávky po osobních automobilech v roce 2024 může mít za následek větší cenovou flexibilitu výrobců a prodejců. V prvním letošní vydání FLEET&business jsme se zeptali zhruba dvaceti správců... celý článek »