iFLEET » Archiv
Toto vydání našeho časopisu FLEET & business přináší opět přes čtyřicet autentických názorů jednak na problematiku fleetového managementu, jednak na téma silniční autodopravy a logistiky.
Ve fleetové části se zabýváme mírou spokojenosti fleetových manažerů s dodavateli produktů a služeb v Česku. Názory kolísají od krajní nespokojenosti po vysokou spokojenost; po přečtení všech příspěvků bych míru spokojenosti odhadl na 70–80 %. Vcelku dobře dopadly operativně-leasingové služby, někde na středu pomyslné osy spokojenosti stojí pojišťovny a největší výhrady mají fleetoví manažeři k servisu vozidel. Každá z oblastí je téma na samostatné vydání. Třeba pojištění – celý systém se točí na bobtnajících nákladech, které se řeší tím, že se jednoduše zvedá pojistné. Miniaturní pojistná událost, spočívající v promáčknutí a téměř neviditelném odření bočních dveří u pět let starého auta, se řeší jejich výměnou. „Aby to bylo hezké.“ Ptám se: „Co na to řekne pojišťovna?“ Prý se nemusím starat. Porovnáte-li, jak je ve společnosti ohodnocena oprava pár plechů na autě a jak operace na špičkové kardio-klinice, co myslíte, že zjistíte? Je docela inspirativní občas nahlédnout do svého účtu zdravotní pojišťovny a porovnat s tím, co komu denně platíte.
Řada dodavatelských služeb v oblasti mobility funguje na letitém, desítky let fungujících modelu. Změna musí nastat, protože systém založený na trvale eskalujících nákladech nemůže fungovat donekonečna. Nedávno jsem se seznámil s velmi zajímavým propojením on-line a off-line světa v pneuservisu, včetně jeho speciální nadstavby pro fleet manažery. Vznikají i nové projekty v oblasti „hardwaru“ autoservisu – např. modulové jednotky Quick Stop Car, o kterých se dočtete i v tomto čísle.
V truckové části jsme nastolili ještě výbušnější téma, a to ceny a dumping. Autodoprava je jedním z nejkonkurenčnějších ekonomických prostředí vůbec, současně čelí přemíře regulací a byrokratických omezení. Jak se shodují naši diskutující, zákazníci „responzivní“ na cenový dumping tu budou vždycky, ale naštěstí je tu i hodně těch, kteří si nemohou dovolit nejistotu, diskontinuitu a zpřetrhávání dlouhodobých vztahů v oblasti přeprav. Kvalitní firmy budou vždy potřebovat kvalitní dodavatele, protože ti jsou dnes stejně důležití jako zákazníci, kteří je živí. V souhrnu jsou názory zhruba dvacítky top manažerů našeho panelu na tuto problematiku velmi zajímavé a podnětné – a to i pro ty, kteří jsou na straně objednatelů přeprav. Zboží na cestě ke koncovému zákazníkovi by mělo být v tech nejlepších rukách.
Úspěšné letní měsíce, spojené s trochou odpočinku, přeje
Martin Mensa
vydavatel
FLEET pokračuje v tradici vyhledávání zajímavých akčních a časově omezených nabídek s akcentem na fleety. Přinášíme ukázku některých z nich z nového čísla. celý článek »
Marek Zukal, jednatel společnosti Quick Stop Car s.r.o.z Brna je otcem myšlenky tzv. modulárních autoservisů a tento koncept uvádí na trh. V čem spočívají hlavní výhody konceptu pro uživatele? celý článek »
Dana Hrdinová, vedoucí oddělení nákupu, Skanska a.s. vidí hlavní rozdíly mezi dodavateli v klientském servisu. celý článek »
Míra spokojenosti s dodavateli kolísá u Michala Janečka ze Střediska osobní dopravy Metrostavu od 90 do 65 %. Jaká oblast je jeho favoritem a jaká pokulhává? celý článek »
V reportingu, který by poskytoval kvalitnější provozní přehled flotily, vidí prostor pro zlepšení Ing. Radim Nenka, finanční ředitel, OFFICEO s.r.o., Hostivice. celý článek »
Rastislav Vašica, finanční ředitel, BOHEMIA SEKT, s.r.o., Starý Plzenec vidí problematiku dodavatelů fleetů a jejich úroveň z řirší perspektivy finančního manažera, ale o to je jeho názor cennější: celý článek »
Jak vidí dodavatele fleetového světa v Česku Kamil Navrátil, Facility Services Manager, Albert Česká republika s.r.o., Praha? celý článek »