iFLEET » Archiv 2005-19 » Audi A1 e-tron
Audi představilo v Ženevě koncept A1 e-tron, který je představitelem kategorie městských automobilů Mega City Vehicle (MCV). Jak je z názvu zřejmé, jedná se o elektromobil a jeho dojezd v městském provozu přesahuje 50 kilometrů. Maximální výkon...
Audi představilo v Ženevě koncept A1 e-tron, který je představitelem kategorie městských automobilů Mega City Vehicle (MCV). Jak je z názvu zřejmé, jedná se o elektromobil a jeho dojezd v městském provozu přesahuje 50 kilometrů. Maximální výkon elektromotoru je 75 kW. Od nulových otáček má řidič k dispozici točivý moment 150 N.m, přičemž maximální hodnota točivého momentu je 240 N.m. Sprint z klidu na 100 km/h proběhne během 10,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje hranici 130 km/h.
Hnací sílu přenáší na přední kola jednostupňová převodovka a řidič pouze vybírá prostřednictvím elegantní vyjíždějící páky voliče na konzole středového tunelu známé již z první studie Audi e-tron jízdní režimy „jízda vpřed“, „zpětný chod“ a „neutrál“. Pokud dojde za jízdy k vybití akumulátoru, začne akumulátor dobíjet generátor poháněný kompaktním spalovacím motorem. Ve skutečnosti je tedy A1 e-tron paralelním hybridem.
Čtyřmístný dvoudveřový městský automobil MCV je koncipován speciálně pro každodenní provoz v městských aglomeracích Evropy, Severní Ameriky a v bouřlivě rostoucích asijských a jihoamerických velkoměstech. Pohon Audi A1 e-tron zajišťuje za všech okolností elektromotor. Spalovací motor slouží pouze k dobíjení akumulátoru v případě potřeby. Je-li akumulátor zcela vybitý, trvá dobíjení ze sítě 380 V přibližně tři hodiny.
Audi tak navazuje na již představené modely s elektrickým pohonem. První studie e-tron, která byla vystavena v září 2009 na autosalonu IAA ve Frankfurtu, je vysokovýkonným sportovním vozem na bázi modelu R8 a jeho elektromotory pohání všechna čtyři kola. U konceptu představeného v lednu 2010 na autosalonu v Detroitu se jedná o lehké kompaktní dvoumístné kupé se dvěma elektromotory na zadní nápravě.