iFLEET » Archiv 2005-19 » Audi představilo nové A3
Na autosalonu v Ženevě představilo Audi třetí generaci kompaktního prémiového hatchbacku A3. Novinka měří na délku 4,24 metru a chlubí se mimo jiné i nízkou hmotností (v porovnání s předchůdcem je až o 80 kg lehčí). Díky konstrukčnímu principu “Audi...
Na autosalonu v Ženevě představilo Audi třetí generaci kompaktního prémiového hatchbacku A3. Novinka měří na délku 4,24 metru a chlubí se mimo jiné i nízkou hmotností (v porovnání s předchůdcem je až o 80 kg lehčí). Díky konstrukčnímu principu “Audi ultra“ váží nové Audi A3 1.4 TFSI pouhých 1175 kg, což je výrazně méně než kolik váží konkurenti. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku a ve struktuře karoserie jsou hojně zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.
Interiér byl zcela přepracován, zaujme tvarově jednoduché pojetí přístrojové desky s výraznými horizontálními liniemi a čtveřicí velkých kruhových výdechů ventilace. Multifunkční displej systému MMI je elektricky výsuvný.
Audi nabídne zájemcům o novou A3 výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente, k dispozici bude řada sportovních a komfortních prvků výbavy na přání včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.
V nabídce se objevují také nové vyspělé asistenční systémy jako adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic.
Nové Audi A3 nabízí na výběr ze tří nově vyvinutých čtyřválců. Motory TFSI mají zdvihový objem 1,4 litru a 1,8 litru, a dosahují nejvyššího výkonu 90 kW a 132 kW. Vznětová jednotka TDI poskytuje z dvoulitrového objemu nejvyšší výkon 105 kW. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva nového A3 v průměru o cca 12 procent, přičemž u některých agregátů je úspora ještě větší.
Motor 1.8 TFSI je sériově doplněn sedmistupňovou převodovkou S tronic, zatímco jednotky 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou. K dispozici jsou zatím jen verze s pohonem předních kol, během následujících měsíců však bude nabídka rozšířena o trvalý pohon všech kol quattro a další motory, mezi nimiž nebude chybět agregát 1.4 TFSI s pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand.
V současnosti navíc probíhá vývoj verzí s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas. Ještě v roce 2012 se na trhu objeví verze s mimořádně úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.
Prodej nové modelové řady Audi A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Základní cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.