Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Audi tt coupe

Audi tt coupe

 
image926

pondělí, 10. dubna 2006

Audi TT bylo představeno v roce 1998 a stalo se úspěšným vozem německého výrobce. Po osmi letech přichází jeho druhá generace, která je o 137 mm delší (4178 mm) a o 78 mm (1842) širší než jeho předchůdce. Konstrukce karoserie staví na prostorovém...

 
Audi TT bylo představeno v roce 1998 a stalo se úspěšným vozem německého výrobce. Po osmi letech přichází jeho druhá generace, která je o 137 mm delší (4178 mm) a o 78 mm (1842) širší než jeho předchůdce. Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASF® (Audi Space Frame) a vůbec poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin a oceli. Díly z hliníku tvoří celých 69 %, zbývajících 31 % připadá na ocel. Ocelové díly jsou použity v zadní části karosérie, kde napomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Pro zvýšení přítlaku se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru spoiler. Stejně jako jeho předchůdce, také nové Audi TT bude zpočátku dostupné jako kupé 2 + 2, roadster bude uveden později. Základní objem zavazadlového prostoru je 290 litrů, ale sklopením opěradel zadních sedadel lze získat litrů až 700.

K pohonu nového Audi TT slouží dva výkonné zážehové motory. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový agregát TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine výkon 147 kW (200 k). Se šestistupňovou manuální převodovkou s ním Audi TT akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Šestiválec 3,2 litru má výkon 184 kW (250 k) a vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h (s elektronickým omezovačem). Oba motory jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro.

Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Jeho základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. K sériové výbavě nového Audi TT patří automatická klimatizace a ve spodní části zploštělý sportovní volant. V souboru výbav na přání si mohou zákazníci vybrat z mnoha high-tech prvků. Nechybí mezi nimi např. adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi. Sériově je dodáváno rádio Chorus s CD přehrávačem, pro mobilní telefon je k dispozici rozhraní Bluetooth. Funkce telefonu mohou být ovládány prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI, ovladači na multifunkčním volantu nebo i hlasem. Ovládání na přání dodávaného navigačního systému vychází z MMI systémů vozů Audi řad A6, A8 a Q7.


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz