Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Autopalace přiveze čínská auta byd

Autopalace přiveze čínská auta byd

 
image2839

pondělí, 30. června 2008

AutoBinck Holding N.V. se stal importérem čínských vozů značky BYD Auto. Smlouva mezi oběma stranami byla oficiálně podepsána dnes v hlavním sídle AutoBinck Holding N.V. v Haagu. AutoBinck Holding N.V. bude zastupovat BYD na trzích v České...

 
AutoBinck Holding N.V. se stal importérem čínských vozů značky BYD Auto. Smlouva mezi oběma stranami byla oficiálně podepsána dnes v hlavním sídle AutoBinck Holding N.V. v Haagu. AutoBinck Holding N.V. bude zastupovat BYD na trzích v České republice, Slovensku, Maďarsku, Slovinsku a Holandsku. Název BYD je zkratkou poněkud obskurního výrazu „Build Your Dreams“ (buduj své sny). Mateřská organizace BYD patří mezi významné světové výrobce Li-ion baterií, IT komponentů a mobilních telefonů. Know how v oblasti výroby baterií je jedním z důvodů, proč automobilka, kterou vlastní z 99 %, navzdory zatím malému objemu výroby a menším zkušenostem v autoprůmyslu vyvíjí vlastní plug-in hybridní systém. Právě na těchto technologiích hodlá postavit svou budoucnost. Zatím je však objem výroby nevelký: V roce 2006 prodala 60 116 vozů, vloni to bylo 94 683 vozů (údaje z ročenky Automotive News). Plány jsou však smělé: podobně jako se společnost rychle po svém založení v roce 1995 dostala mezi přední výrobce baterií, hodlá dynamicky růst i v autoprůmyslu. V roce 2015 se chce stát vedoucí automobilkou v Číně. Automobilka se původně jmenovala Quinchuan a jejím prvním modelem byl převzatý Suzuki Alto, který prodávala pod názvem QCJ 7080. V roce 2003 ji však koupila zmíněná BYD Company Limited.  
 
Podobně jako většina čínských automobilek, vyznává i BYD Auto v oblasti designu automobilů politiku nepokrytého plagiátorství a napodobování. Již znak automobilky je evidentně inspirován znakem BMW (viz obr.). Pro náš autoprůmysl je zajímavý model F1, který je téměř dokonalou kopií Toyoty Aygo, vyráběné v kolínské továrně TPCA (titulní foto). V porovnání s Aygem ovšem hodlají číňané v Evropě svůj F1 prodávat za částky výrazně nižší. Hovořilo se dokonce o 2100 eur, tedy cca. 52 000 Kč, ale tato částka se jeví jako příliš optimistická (vozy z Číny podléhají mj. desetiprocentnímu clu, přidáme-li DPH, obchodní marži, vezmeme v úvahu cenu dopravy a další logistické náklady, kterým se nelze vyhnout, pak by musela automobilka vyrábět vozy při takové koncové ceně téměř zadarmo). Mezi další výrazně inspirované modely patří BYD F8, jehož tvůrci se shlédli v modelu Mercedes-Benz CLK (foto žlutého vozu).
 
Je otázkou, jak budou postižené automobilky, ať již Toyota či Daimler A.G. na příchod kopií svých vozů, do jejichž vývoje a designu investovaly nemalé částky, reagovat. Automobilka BMW například dosáhla soudního zákazu prodeje nepokryté kopie první generace modelu X5, který vyrábí v nevalné kvalitě China Automobiles pod značkou CEO (automobilka navíc okopírovala logo SsangYongu). Automobilka BYD Automobiles nicméně pro nadcházející roky slibuje novou modelovou řadu, která prý bude zcela zaměřena na evropský trh...  

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz