iFLEET » Archiv 2005-19 » Bezpečnost především
Společnost Promat s.r.o., člen skupiny Etex Group, překypuje bezpečností. Bezpečností ve vztahu k ohni, protože poskytuje služby a řešení v oblasti požární odolnosti staveb a také nabízí tepelně izolační materiály. A protože je bezpečnost jedním z...
Společnost Promat s.r.o., člen skupiny Etex Group, překypuje bezpečností. Bezpečností ve vztahu k ohni, protože poskytuje služby a řešení v oblasti požární odolnosti staveb a také nabízí tepelně izolační materiály. A protože je bezpečnost jedním z klíčových prvků její činnosti, rozhodla se vsadit na tento důležitý atribut také při definici svého vozového parku.
Nebývá zvykem, aby se celý vozový park firmy skládal výhradně z vozidel prémiové značky. Důvod je jasný: finance. Jenže záleží na prioritách a když chcete svým zaměstnancům poskytnout nejen spolehlivost a potřebný komfort, ale také co nejvyšší bezpečnost, pak vás možná mezi prvními napadne značka Volvo, která na bezpečnosti svých vozů postavila celou svou image. „V našem logu máme napsáno požární bezpečnost staveb, a tak jsme se rozhodli tuto bezpečnost promítnout i do našeho vozového parku,“ říká Pavel Jahoda, fleet manažer společnosti Promat s.r.o.
Jedna značka, jedna barva
Ve vozovém parku tak mají u specialistů na požární bezpečnost a vysokoteplotní materiály celkem sedmnáct osobních vozů značky Volvo, které doplňují dva lehké užitkové vozy Ford Transit. „V našem vozovém parku máme vozy C30, dojíždějí nám ještě dvě V40, které jsou nahrazovány modelem V50, dále máme vozy V70 a jeden S80,“ vypočítává Pavel Jahoda a z jeho výčtu je patrné, že u společnosti Promat s.r.o. mají docela slušný průřez modelovou nabídkou švédské automobilky.
Auta byla původně ve více barevných provedeních, ovšem všechna s výrazným brandingem. Tak tomu bylo do roku 2007, kdy bylo rozhodnuto, že nadále budou firemní auta výhradně v červené barvě. Za tím účelem se auta jiné barvy opatřila celoplošnou fólií a všechny nově pořizované vozy již byly červené. Jedinou výjimku představuje Volvo S80, které je bílé, protože se v červené barvě nedodává). V Promatu se rozhodli jej tak ponechat, protože mu bílá barva sluší, nicméně i tento reprezentativní vůz je opatřen výraznými firemními polepy. V případě vozů kombi, tedy V40, V50 nebo V70 se využívala v minulosti přestavba na N1, zatímco u modelu C30 nikoli, i když ji importér nabízel. Ale kompaktní kupátko s „mříží“, to se managementu Promat s.r.o. nezdálo jako dobré řešení a raději oželel DPH. Dnes už je situace jiná a mříže by bylo možno odstranit i z kombíků, ale nedošlo k tomu. „Nakonec jsme se rozhodli, že přepážky v autech necháme, protože mají svou bezpečnostní funkci a naši obchodníci s sebou vozí materiál, který by mohl být při havárii potenciálně nebezpečný,“ říká Pavel Jahoda. Takže i v tomto případě byla dána přednost bezpečnosti...
A do třetice na téma bezpečnost: Firma investuje poměrně hodně do rozvoje řidičského umění svých zaměstnanců. „Jezdíme každoročně například na školení v jízdě na sněhu, které je organizováno v Rakousku. Někdy si říkám, jestli to nemůže být kontraproduktivní kvůli zvýšenému sebevědomí řidičů. Ale nehodovost je u nás minimální, takže to asi opravdu funguje, zvlášť když člověk toto školení absolvuje po několikáté,“ věří fleet manažer firmy Promat s.r.o.
Dražší auta, delší služba
Při přemýšlení, zda se vyplatí kupovat pro firmu auta prémiové značky, se nelze vyhnout tématu politiky obnovy vozového parku, protože ta konečnou bilanci poměrně zásadně ovlivňuje. „Nemáme zcela jasně dáno, v jakém okamžiku, při jakém nájezdu kilometrů auto prodat. Vzhledem k tomu, že se jedná o dražší auta, a já tvrdím, že i kvalitnější než běžný průměr, vydrží nám běžně pět nebo šest let. Z mechanického hlediska nemají auta problém s proběhem výrazně přes 200 000 km, nicméně už před dosažením této hranice se začínáme poohlížet po zájemci, a když se objeví dobrá nabídka, rozhodneme se, zda si ještě auto ponechat, nebo jí využít a odprodat ho,“ vysvětluje Pavel Jahoda a dodává, že auta opravdu „drží“, a i když se vyskytl případ závady na převodovce těsně po uplynutí dvouleté záruky, domácí zastoupení Volva se k věci postavilo čelem a přiznalo kulanci, která pokryla větší část nákladů na opravu. „Samozřejmě by se mi líbilo, kdyby mělo Volvo záruky jako třeba Kia, ale toho se asi hned tak nedočkáme, i když pouze dva roky už jsou dnes v porovnání s obecným trendem docela málo,“ dodává Jahoda.
Celý článek přináší FLEET č. 2 / 2010