iFLEET » Archiv 2005-19 » Bmw chce oživit isettu
Poté, co se BMW podařilo oživit značku Mini a se stejnojmenným automobilem v retrostylu dosáhnout nečekaného úspěchu, chystá se nyní vzkřísit jinou motoristickou legendu – více než 50 let staré vozítko BMW Isetta. Novodobý Fiat 500 a mikroautomobil...
Poté, co se BMW podařilo oživit značku Mini a se stejnojmenným automobilem v retrostylu dosáhnout nečekaného úspěchu, chystá se nyní vzkřísit jinou motoristickou legendu – více než 50 let staré vozítko BMW Isetta. Novodobý Fiat 500 a mikroautomobil Smart Fortwo by tak mohly dostat zdárného konkurenta.
Původní Isetta, kterou BMW vyrábělo od roku 1955 do roku 1962, byla pouze 2,35 m dlouhá, 1,38 m široká a 1,34 m vysoká při rozvoru 1,5 m. Zadní náprava měla rozchod pouhých 50 centimetrů, a proto se obešla bez diferenciálu. Pro Velkou Británii se dokonce vozítko vyrábělo jako tříkolka, protože tak byl jeho provoz z daňových důvodů výhodnější. Moderní Isetta by měla být ve všech rozměrech větší a také již nebude mít dveře v čelní stěně, protože to by nevyhovělo současným bezpečnostním předpisům. Automobil bude mít pochopitelně i silnější motor, neboť původní jednoválec o výkonu necelých devíti kilowattů by již dnešnímu provozu nevyhovoval. Díky nízké hmotnosti vozu však bude jistě postačovat relativně malý objem motoru, což by mělo znamenat nízkou spotřebu pohonných hmot a malé množství emisí CO2. To by také mohl být jeden z důvodů, proč BMW o výrobě nové Isetty uvažuje: její nízké emise by do budoucna snížily průměr emisí všech vozů z produkce automobilky a přispěly tak k dodržení směrnice Evropské komise. Ta počítá pro rok 2012 s průměrnými emisemi CO2 u vozů jedné značky ve výši 130 gramů na jeden kilometr.
Vedení BMW se zatím k existenci nové Isetty nevyjádřilo, ale jeho členové uvedli, že se o návrhu uvažuje. Nejbližší termín její výroby přichází v úvahu v roce 2010.