Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Ceny citroënu nemo a porovnání s konkurencí

Ceny citroënu nemo a porovnání s konkurencí

 
image2304

pátek, 15. února 2008

Citroën uveřejnil jako poslední z řady značek participujících na novém malém furgonu ceny své verze s názvem Nemo. V ceníku jsou dvě verze: se zážehovým motorem 1.4 54 kW za základní cenu 284 900 Kč a turbodieselem stejného objemu, který nabízí...

 
Citroën uveřejnil jako poslední z řady značek participujících na novém malém furgonu ceny své verze s názvem Nemo. V ceníku jsou dvě verze: se zážehovým motorem 1.4 54 kW za základní cenu 284 900 Kč a turbodieselem stejného objemu, který nabízí rovných 50 kW, za 324 900 Kč. Základní výbava malého furgonu s nákladovým prostorem o objemu 2,5 m3 je poměrně spartánská: zahrnuje ABS, čelní airbag řidiče,  přípravu pro rádio, programovatelnou zvukovou výstrahu překročení rychlosti či tónovaná skla. Stahování oken a nastavení zpětných zrcátek je v základu manuální, sedadlo není výškově stavitelné. Z bezpečnostní výbavy je možno dokoupit čelní airbag spolujezdce (4000 Kč), komfort může vylepšit manuální klimatizace za 27 000 Kč. Za boční posuvné dveře na jedné straně se připlácí 7000 Kč, na obou stranách stojí 14 000 Kč. Mlhové světlomety za 3400 Kč jsou dalším důležitým prvkem výbavy, stejně jako přední a zadní zástěrky za 1400 Kč. Všechny ceny jsou bez DPH. Nemo splňující nároky moderních firem by tak stálo v případě zážehového motoru 327 700 Kč, turbodiesel by vyšel na 367 700 Kč bez DPH.
 
Základní cenotvorba není ve srovnání s konkurencí nijak příznivá. Škoda Praktik má sice o 0,6 m3 menší nákladový prostor, nabídne však při patnáctipalcových kolech o něco vyšší užitečnou hmotnost: 640 kg oproti 610 kg Nema. Cena verze 1.2 51 kW činí 249 900 Kč bez DPH, s agregátem 1.4 63 kW 275 110 Kč. Obě jsou tedy levnější, než Nemo se zážehovým motorem 1.4 54 kW. Verze Roomster 1.4 TDI stojí v základu 317 127 Kč bez DPH. V ceně Praktiku již je airbag spolujezdce, připlácí se však za tónovaná skla (2521 Kč) nebo za boční ochranné lišty (840 Kč), které má Nemo rovněž v ceně. Klimatizace stojí u Praktiku 29 411 Kč, je tedy o 2411 Kč dražší, než u Nema.
 
Fiat Fiorino stojí v základu s motorem 1.4 54 kW 260 000 Kč a 295 000 Kč v případě volby turbodieselu 1.3 Multijet 55 kW. Obě ceny platí pro výbavu Base, Fiat nabízí ještě výbavu Elegant, která se pochlubí dálkově ovládaným centrálním zamykáním, manuální klimatizací, posuvnými dveřmi na obou stranách či elektrickým ovládáním předních oken a vnějších zpětných zrcátek. Ceny činí se stejnými motory 280 000 Kč respektive 315 000 Kč. V této verzi je tedy Fiorino konformní i s poměrně náročnými požadavky moderně řízených fleetů a představuje výhodnější volbu než Nemo. Za airbag spolujezdce se i v této verzi připlácí 6500 Kč, v nabídce jsou i boční airbagy za 6900 Kč, které v nabídce Nema chybí.
 
Peugeot Bipper nabízí stejně jako Citroën Nemo pouze jeden stupeň výbavy a stejné motory. Zážehová verze stojí 284 100 Kč, vznětová 324 100 Kč. Liší se tedy od koncernového rivala v řádu stokorun. Také popis výbavy a ceny jednotlivých příplatkových prvků jsou shodné s Citroënem.
 
V základním, cenovém srovnámí tedy vychází nejvýhodněji Fiat Fiorino, následovaný Škodou Praktik a oběma modely koncernu PSA Peugeot Citroën. V případě Citroënu se zřejmě dají čekat poměrně brzy speciální nabídky se slevou.    
 
Výhodami Nema, Bipperu a Fiorina oproti Praktiku jsou větší nákladový prostor, možnost bočních posuvných dveří a zadní křídlové dveře, Praktik boduje o něco vyšší užitečnou hmotností a širší nabídkou příplatkových prvků výbavy oproti Citroënu a Peugeotu. Zákazníci tedy mají z čeho vybírat...


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz