Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Chce to systém!

Chce to systém!

 
image2571

Akciová společnost Simac Technik ČR a.s. je systémovým integrátorem, což znamená, že pro své zákazníky integruje hardwarová a softwarová řešení od počítačových sítí až třeba po datová úložiště a infrastrukturu pro informační systémy. Dalo by se tedy...

 
Akciová společnost Simac Technik ČR a.s. je systémovým integrátorem, což znamená, že pro své zákazníky integruje hardwarová a softwarová řešení od počítačových sítí až třeba po datová úložiště a infrastrukturu pro informační systémy. Dalo by se tedy očekávat, že „integrovaný systém“ bude mít taková společnost také ve správě svého vozového parku. Jak vyplynulo ze slov Davida Kubálka, vedoucího oddělení nákupu a logistiky společnosti, je tomu skutečně tak...  
 
Simac Technik ČR a.s. je dnes dceřinou společností mateřské holandské společnosti. Vznikla z domácí firmy Net Link, která se v určité fázi svého rozvoje s holandskou společností Simac Technik spojila a dnes má ve svém portofoliu stejně rozsáhlou nabídku služeb, jako ona. V jejím vozovém parku je zhruba 45 vozidel, jenom jediné z nich je ale poolové. Všechny ostatní mají přidělena konkrétní pracovníci společnosti.
 
Dva plus jeden
„Náš vozový park je rozdělen na tři celky,“ říká David Kubálek, „Jeden tvoří vozy, které jsou jako benefitní přidělovány k dané pozici, druhý vozy, které jsou opět přidělovány konkrétnímu zaměstnanci, ovšem jako pracovní, nikoli benefitní. V tomto případě ještě rozlišujeme vozy obchodních zástupců a techniků, u kterých se navíc ještě rozdělují na ty pro juniorní a pro seniorní zaměstnance.“ Všechny tyto vozy byly pořízeny formou operativního leasingu, na který společnost Simac Technik přešla před několika lety z finančního leasingu. Jedinou výjimku tvoří již uvedený poolový vůz. „Jedná se o automobil v našem vlastnictví, který jsme si ponechali po ukončení finančního leasingu, a to proto, že najíždí jen velmi málo kilometrů ročně. Vlastně je využíváno jen pro kratší pojížďky těmi zaměstnanci, kteří z titulu své funkce vůz přidělen nemají,“ vysvětluje David Kubálek.
 
Konkrétní modelové složení vozového parku je poměrně unifikované. Simac Technik dlouhodobě používá vozy koncernu Volkswagen, zejména pak značky Škoda. Důvodů je celá řada, vedle vyhovujících technických parametrů a vysokých zůstatkových cen vozů je mezi nimi i fakt, že je Simac Technik dodavatelem pro Škodu Auto v Mladé Boleslavi a jak říká David Kubálek, v minulosti bylo žádoucí, aby dodavatel mladoboleslavské automobilky jezdil s jejími vozy, nebo alespoň vozy koncernu Volkswagen. „Dnes už je situace přece jenom trochu jiná a my uvažujeme o tom, že v rámci nové car policy, kterou připravujeme, umožníme za určitých podmínek zaměstnancům i výběr jiné značky.
 
Zatím je situace taková, že například technici jezdí buď s fabiemi combi, jedná-li se o juniory a s octaviemi, jsou-li to senioři. U nich mohou volit jak karoserii combi, tak liftback. „Pro běžné potřeby techniků tyto vozy z hlediska kapacity zavazadlového prostoru postačují, pokud je třeba přepravit větší objem materiálu, sjednáváme si externí autodopravu,“ říká David Kubálek a dodává, že před rokem a půl začala společnost nakupovat vozy v úpravě N1. „Důvody jsou v zásadě dva. Jednak je zde možnost odpočtu DPH, jednak umožňuje přepážka využít v případě potřeby prostor až po strop a bez nebezpečí, že náklad ohrozí cestující nebo řidiče. V tom vidím výhodu přepážek. Navíc jsou samotné přepážky u vozů Škoda velmi dobře provedeny a snadno se s nimi manipuluje při zvětšování zavazadlového prostoru. S tím jsme určitě spokojeni,“ chválí provedení N1 David Kubálek. I on by ale uvítal, kdyby nová legislativa umožnila odpočet DPH bez nutnosti instalace přepážky. „Někteří lidé můj názor nesdílejí a raději by měli vůz bez přepážky. Kdyby nebyla její instalace nutností pro zařazení vozu do kategorie N1, nebo kdyby byl možný odpočet DPH i na firemní vozy kategorie M1, pak by nic nebránilo tomu, aby měli takoví pracovníci vůz bez přepážky.“
 
Vozy Škoda Fabia a Octavia doplňují v portfoliu ještě automobily značky Volkswagen. Jsou určeny především manažerům a většinou se tedy jedná o model Passat. Nejnovějším přírůstkem v modelové paletě společnosti Simac Technik je pak jeden Roomster. „Rozhodli jsme se pro něj na sklonu roku 2006, kdy už bylo jasné, že nákup dobíhající generace fabie ve verzi kombi by znamenal nižší zůstatkovou hodnotu na konci leasingové smlouvy, takže jsme místo ní zvolili právě Roomster. Zkušenosti s ním jsou dobré, zaměstnanec, který jej má přidělen, je se svým služebním vozem naprosto spokojen.“
 
Celý profil přináší FLEET 2/2008


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz