Citroën c3 picasso od 299 900 kč
čtvrtek, 12. března 2009
Za „antidepresivní a antikrizový“ označil nový model C3 Picasso ředitel domácího zastoupení značky Citroën Fréderic Passemard. Podle něj působí vůz optimisticky a nabídne vysokou užitnou hodnotu za zajímavou cenu. „Je to malé velké auto,“ řekl....
Za „antidepresivní a antikrizový“ označil nový model C3 Picasso ředitel domácího zastoupení značky Citroën Fréderic Passemard. Podle něj působí vůz optimisticky a nabídne vysokou užitnou hodnotu za zajímavou cenu. „Je to malé velké auto,“ řekl. V rámci statické prezentace zástupci domácího importéra vyzdvihovali variabilitu vnitřního prostoru a také výhled z vozu, který je díky konstrukční filosofii Visiospace vynikající. Prosklená plocha činí nadstandardních 3,37 m2. Etalonem při přípravách novinky v segmentu malých MPV byl především Opel Meriva a proto nepřekvapuje, že jej novinka od Citroënu v řadě parametrů překonává. Mezi další konkurenta ale budou patřit například Nissan Note, částečně i Škoda Roomster nebo Kia Soul.
Citroën C3 Picasso je postaven na prodloužené a rozšířené platformě modelu C3, označované lakonicky jako „Platforma č. 1“. I když je délka vozu pouze 4080 mm, lze po prvním seznámení hodnotit vnitřní prostornost jako vynikající. V případě potřeby lze navíc zvětšit základní objem zavazadlového prostoru až na 500 l díky možnosti posouvat samostatně dělené zadní sedadlo. Kromě toho zahrnuje nabídka variability také možnost měnit sklon zadních opěradel, překlopit opěradlo předního spolujezdce nebo rozčlenit zavazadlový prostor na dvě patra.
V České republice budou na výběr tři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 1.4 VTi o výkonu 70 kW, který doplní rovněž zážehový 1.6 VTi 88 kW a turbodiesel 1.6 HDi 66 kW. Zážehové motory disponují variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Zároveň je v nich dodávka směsi do válců řízena nikoli klasickou škrticí klapkou, ale zdvihem ventilů. Obě technologie pocházejí od BMW se kterým skupina PSA Peugeot Citroën na vývoji nových moderních maloobjemových agregátů spolupracovala.
Citroën C3 Picasso bude na našem trhu prodáván pouze ve dvou úrovních výbavy: X aSX. Výbava X je k dispozici výhradně s agregátem 1.4 VTi a cena vozu v rámci zaváděcí kampaně činí 299 900 Kč. Ve výbavě jsou ovšem pouze dva čelní airbagy a chybí klimatizace. Boční i hlavové airbagy a manuální klimatizaci nabídne ovšem již v základu vyšší stupeň SX. Jeho cena začíná s agregátem 1.4 VTi na 339 900 Kč, s agregátem 1.6 VTi bude stát 379 900 Kč a s turbodieselem 1.6 HDi 409 900 Kč. Za příplatek bude například systém ESP, jehož absence v základní výbavě stála Citroën pátou hvězdičku v nově koncipovaných testech agentury Euro NCAP. Podle zástupců importéra by neměla cena přesáhnout 15 000 Kč. V příplatkové výbavě bude také elektronicky ovládaná klimatizace a další prvky.
Cenové srovnání s konkurencí
Opel Meriva začíná cenově na částce 339 900 Kč za verzi 1.4 66 kW Essentia. Popis výbavy se v porovnání s výbavou X u citroënu liší pouze v jedné zásadní věci: Opel nenabízí elektrické ovládání předních bočních oken. Výbava SX pak nabízí za cenu Merivy navíc i klimatizaci i boční a hlavové airbagy. Po dorovnání výbavy by byl Opel Meriva o 47 000 Kč dražší. Situaci ovšem obrací akční nabídka Opelu, která nabízí verzi Essentia 1.4 včetně klimatizace za 289 900 Kč, po dokoupení airbagů za 11 700 Kč by tedy vyšla na 301 600 Kč.
Ceny menší Škody Roomster začínají na 299 900 Kč za verzi Roomster 1.2 HTP 54 kW. Motoricky je ovšem tato verze s agregátem 1.4 VTi naprosto nesrovnatelná a jako základ cenového srovnání je nutno vzít verzi 1.4 63 kW která je v základní výbavě k dispozici za 329 900 Kč, nemá však klimatizaci elektrické ovládání bočních oken ani hlavové airbagy a příplatky za tyto prvky by cenu nesmyslně zvýšily. Výhodnější je výbava Style za 344 900 Kč a je třeba již doplácet pouze za rádio a hlavové airbagy (celkem min. 11 500 Kč). Pak je výbava víceméně srovnatelná s Citroënem C3 Picasso 1.4 VTi XS cena je ovšem o 16 500 Kč vyšší.