iFLEET » Archiv 2005-19 » Credium třetí na trhu financování automobilů
V žebříčku společností, které poskytují financování na osobní a lehké užitkové vozy, se společnost Credium umístila za rok 2009 na třetím místě, což je vylepšení pozice oproti roku 2008 o dvě místa. Zároveň dosáhla nejlepšího výsledku za...
V žebříčku společností, které poskytují financování na osobní a lehké užitkové vozy, se společnost Credium umístila za rok 2009 na třetím místě, což je vylepšení pozice oproti roku 2008 o dvě místa. Zároveň dosáhla nejlepšího výsledku za třináctiletou historii na českém trhu.
Trh financování vozidel kategorií M1 a N1 vykázal v loňském roce meziroční pokles o 34 %, společnost Credium ale patřila k úspěšnějším společnostem, protože její pokles byl pouze devatenáctiprocentní. Zajímavý je pohled na jednotlivé segmenty finančních služeb: zatímco v případě lehkých užitkových vozů poklesl leasing o 55 %, úvěry pouze o 8 %. V případě osobních automobilů byl pokles leasingu o 58 %, zvýšil se ale objem financování formou úvěru, a to o 18 %. Celková částka za všechny druhy dopravní techniky, které společnost Credium financovala v roce 2009, přesáhla čtyři miliardy korun a počet uzavřených smluv se přiblížil počtu 12 000.
K výsledkům které lze označit z hlediska vývoje trhu jako příznivé, pomohla společnosti Credium také zvýšená aktivita v oblasti značkového financování, které poskytuje pro značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Mazda a Hyundai. Dvě poslední jmenované značky rozšířily portfolio právě v loňském roce a Credium pro ně, stejně jako pro ostatní poskytuje jak retailové, tak velkoobchodní financování (financování skladových zásob dealerské sítě). U značek Fiat, Alfa Romeo a Lancia zaznamenala společnost Credium meziroční nárůst průměrné penetrace trhu z 24,2 % na 28,3 %. Tohoto nárůstu bylo dosaženo mimo jiné širokou nabídkou obchodních akcí s nulovým navýšením, sníženou úrokovou sazbou, slevami na pojištění a podobně.