iFLEET » Archiv 2005-19 » ČSOB Leasing: nová prodejní strategie
Společnost ČSOB Leasing stanovila novou obchodní strategii, která by měla reagovat na aktuální podmínky trhu a také na očekávané legislativní změny. Leasing zůstává i navzdory propadu leasingového trhu jedním z nejdůležitějších produktů v rámci...
Společnost ČSOB Leasing stanovila novou obchodní strategii, která by měla reagovat na aktuální podmínky trhu a také na očekávané legislativní změny. Leasing zůstává i navzdory propadu leasingového trhu jedním z nejdůležitějších produktů v rámci skupiny ČSOB a v jeho nabídce by se měly nadále více projevovat synergické efekty s mateřskou bankou a skupinovou pojišťovnou. Například bankovní pobočky vytvoří další distribuční kanál pro nabídku leasingových služeb. „Dosud jsme realizovali většinu našich obchodů v oblasti leasingu automobilů prostřednictvím autodealerů,“ uvedl na setkání s novináři ing. Ota Mandys, ředitel rozvoje a podpory obchodů společnosti ČSOB Leasing. Uvedená praxe odpovídala zaměření především na retailovou klientelu a menší podniky, ČSOB Leasing by se ale nyní rád více etabloval také ve větších zakázkách.
To vše ale na druhou stranu neznamená, že by se z ČSOB Leasing měla stát společnost jen pro velké obchody, realizované ve vlastních pobočkách a pobočkách mateřské banky. Naopak. Společnost hodlá i nadále budovat spolupráci s prodejci automobilů. „Snažíme se individuálně jednat s našimi nejúspěšnějšími dealery, zjišťujeme, jaké mají aktuálně problémy a nabízíme jim podporu jejich vlastních prodejních aktivit, a to bez toho, že bychom ji podmiňovali mírou spolupráce s ČSOB Leasing,“ uvedla Alena Slámová Jeníčková, marketingová specialistka ČSOB Leasing. Cílem je pomoci dealerům kreativně a efektivně oslovovat zákazníky, což je v současné době, kdy trh s novými automobily stagnuje, pro dealery velmi důležité, protože musí plnit prodejní plány a generovat dostatek zákazníků také pro své servisy.
V letošním roce očekává ČSOB Leasing další úpravy sazeb daní a stejně jako všechny leasingové společnosti vyčkává, jak bude vypadat zákon o některých podmínkách sjednávání spotřebitelských úvěrů, který je vytvářen především kvůli podomnímu prodeji nevýhodných půjček, ale ovlivní bohužel i bankovnictví a leasing. „Kvůli některým ustanovením tohoto zákona v Belgii například přestaly tamní společnosti leasing poskytovat,“ uvedl ing. Ota Mandys s tím, že například možnost pro zákazníka od leasingové smlouvy do 14 dní odstoupit bez jakýchkoli sankcí a poplatků je pro leasingové společnosti velkým problémem. Jaká bude konkrétní podoba zákona vycházejícího ze směrnice EU u nás ovšem ještě není zcela zřejmé.
ČSOB Leasing bude i v letošním roce pokračovat v oblasti operativního leasingu v nabídce čtveřice základních produktů, tedy full service leasingu, operativního leasingu, zpětného odkupu stávajícího vozového parku (lease back) a také služba správy vozového parku, tedy fleet management. Mezi financovanými komoditami mohou být osobní, užitkové i nákladní automobily, manipulační, skladovací, kancelářská a výpočetní technika a také speciální stroje a zařízení, včetně technologických celků.