iFLEET » Archiv 2005-19 » čtyřdveřový sedan civic již u nás
Čtyřdveřová Honda Civic sedan klade důraz na charakter modelu Civic a přichází s celou řadou technologických a konstrukčních inovací. Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan – vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává...
Čtyřdveřová Honda Civic sedan klade důraz na charakter modelu Civic a přichází s celou řadou technologických a konstrukčních inovací.
Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan – vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamický a futuristický vzhled. Nové proporce také přispívají k efektivnějšímu využití prostoru, dobré ovladatelnosti a vynikajícím jízdním vlastnostem.
Výrazná karosérie navazuje na sportovní kořeny značky Honda a charakterizuje ji dynamický profil s výrazně skloněným čelním sklem, což vozidlu umožňuje dosáhnout špičkové aerodynamiky.
V moderním, sportovně laděném interiéru dostala přednost originalita a stylovost. Přesto však díky vysoké úrovni ergonomie nabízí interiér Hondy Civic sedan funkčnost a pohodlí. Vzhled a funkčnost interiéru byly navíc vylepšeny použitím dvouzónového přístrojového panelu, lepších sedadel a multifunkční středové konzoly.
1,8-litrový motor i-VTEC přichází s novou generací technologie i-VTEC, která využívá proměnného časování ventilů ke snížení tlakových ztrát ve prospěch úspory paliva, nižších emisí a vyššího výkonu. Tento motor je významným milníkem v technologii hnacích jednotek a pomáhá 1,8-litrové Hondě Civic dosahovat již při nižších otáčkách výkonů srovnatelných s dvoulitrovým motorem, zatímco spotřebou a emisemi při běžné jízdě se tento agregát vyrovná 1,6-litrovému motoru.
Civic sedan je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou (standardní výbava) nebo s elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou (volitelná výbava).
Civic sedan je dále vybaven brzdovým asistentem, novým čtyřkanálovým protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) nezávislým pro každé zadní kolo.
Systém řízení má strmý převod, který umožňuje rychlé a sportovní ovládání vozu. Civic sedan také používá elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem a je vybaven výškově a podélně stavitelným sloupkem řízení.
Zcela nové kompaktní lichoběžníkové zavěšení zadních kol má konstrukci využívající většího zdvihu tlumičů a jejich lepší pozice. Jejich větší zdvih umožňuje vozidlu pohlcovat snadno a bezhlučně nerovnosti na vozovce.
Pokročilé bezpečnostní systémy zahrnují exkluzivní technologii konstrukce karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) kterou vyvinula Honda s cílem zajistit nárazovou kompatibilitu mezi různými vozidly v případě vzájemné kolize a řízené pohlcování nárazové energie, a dlouhou řadu standardních bezpečnostních prvků včetně bočních hlavových airbagů, bočních airbagů pro řidiče a spolujezdce nebo systému ABS a brzdového asistenta. Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech mají za úkol minimalizovat možnost poranění krku v případě nárazu zezadu.
Aby bylo možné snížit riziko poranění chodce v případě nehody, jsou kapota a blatníky nového modelu Civic zkonstruovány tak, aby se při kontaktu s hlavou dospělého nebo dítěte deformovaly. Energii pohlcující zasouvací závěsy kapoty, ramena stěračů a úchyty blatníků umožňují v případě srážky výraznou deformaci.
Montáž Civiku sedan z komponentů dodaných z Japonska probíhá v moderním závodě Honda Turkiye v Anadolu nedaleko Istanbulu.
Doposud na celém světě prodalo téměř 17 milionů vozů Civic, z toho 7 milionů ve Spojených státech, kde se tento model posledních devět let drží na pozici nejlépe prodávaného kompaktního automobilu.
Základní parametry
1,8-litrový čtyřválec i-VTEC s pokročilou technologií řízení ventilů
Výkon 103 kW (140 k) při 6300 ot./min. a točivý moment 174 Nm při 4300 ot./min.
Spotřeba 8,7 / 5,5 / 6,6 l/100 km (město / mimo město / kombinovaná) dle 1999/100/EC (pro vozy s manuální převodovkou)
K dispozici pětistupňová automatická převodovka (standardně montována šestistupňová manuální převodovka)