Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Dacia sandero na český trh

Dacia sandero na český trh

 
image2843

úterý, 1. července 2008

Dacia uvedla na náš trh svou druhou samostatnou modelovou řadu. Nese název Sandero a přesto, že ji se starším Loganem pojí stejný technický základ (sdílí s ním 70 % dílů), jedná se o svébytný automobil, navíc s oblíbeným typem karoserie (pětidveřový...

 
Dacia uvedla na náš trh svou druhou samostatnou modelovou řadu. Nese název Sandero a přesto, že ji se starším Loganem pojí stejný technický základ (sdílí s ním 70 % dílů), jedná se o svébytný automobil, navíc s oblíbeným typem karoserie (pětidveřový hatchback). Stejně jako u Loganu, tak i zde sází Renaultem vlastněná rumunská automobilka především na robustní konstrukci, která má zajistit bezproblémový provoz vozu i na horších komunikacích. Design Sandera působí moderněji, než je tomu u Loganu, takže se dá předpokládat, že vůz zaujme i mladší klientelu. Z hlediska prostoru pro cestující přitom za Loganem příliš nezaostává. Znát je to především na nadstandardní šířce 1746 mm, která je o 104 mm větší než v případě Fabie. Díky tomu lze dozadu umístit tři dětské sedačky vedle sebe. Rozvor 2588 mm je dokonce o 10 mm delší než u Octavie, a tak se v případě Sandera dá hovořit o vozu, který je jednou nohou ve třídě malých aut a druhou v segmentu nižší střední třídy. To jen potvrzuje objem zavazadlového prostoru, který činí 320 l, v případě sklopení zadních sedadel až 1200 l. Konstruktéři Dacie se věnovali vylepšení bezpečnosti v porovnání s tříhvězdičkovým Loganem a přepracovali proto deformační zóny konstrukce vozu. Ve výbavě se nově objeví vedle ABS také brzdový asistent EBA, který zesiluje brzdný účinek při panickém brzdění. V porovnání s Loganem došlo také k žádoucí inovaci tvaru přístrojové desky a středové konzole. Nabídka motorů zatím zahrnuje dva z Loganu známé zážehové čtyřválce 1.4 55 kW a 1.6 64 kW. Později přibude také turbodiesel 1.5 dCi ve výkonových verzích 50 kW a 63 kW. Ceny začínají na 179 900 Kč za verzi 1.4 Access, vrcholem je 1.6 Lauréate za 239 900 Kč. Klimatizace se prodává za příplatek 14 000 Kč, výbava však s výjimkou základního stupně Access již zahrnuje čelní airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání, palubní počítač či elektrické ovládání předních bočních oken a vnějších zpětných zrcátek (i s vyhříváním). Příplatková výbava zahrnuje i tzv. SUV kit. Negativem je absence nabídky bočních airbagů. Nelze je mít ani za příplatek, což je dnes již nevhodný anachronismus. První vozy se u prodejců objeví v září, objednávky však přijímají již ode dneška.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz