Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Dálnice přes české středohoří se odkládá

Dálnice přes české středohoří se odkládá

 
image1020

pátek, 26. května 2006

Úsek dálnice D8 přes České středohoří se letos opět stavět nezačne. Investorovi, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), chybí několik důležitých povolení. Obyvatelé Severních Čech tak budou muset nejméně další rok čelit nárůstu dopravy,...

 
Úsek dálnice D8 přes České středohoří se letos opět stavět nezačne. Investorovi, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), chybí několik důležitých povolení. Obyvatelé Severních Čech tak budou muset nejméně další rok čelit nárůstu dopravy, protože na konci letošního roku bude zprovozněna trasa z Ústí nad Labem do Drážďan. Mezi Ústím a Lovosicemi budou řidiči jezdit přes obce. Na stavbu úseku, který má vést přes České středohoří a má měřit 16,4 kilometrů, má ŘSD pravomocné územní rozhodnutí. „Chybí nám dvě poslední rozhodnutí kvůli ochraně životního prostředí. O stavební povolení bychom mohli požádat příští rok. V tom samém roce chceme zahájit stavbu,“ řekl ředitel ŘSD Petr Laušman. Celá trasa, po které budou řidiči moci jet po dálnici z Prahy až do Drážďan by mohla být dokončena v roce 2009. Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země dnes ČTK řekl, že podle něj to bude o rok později. "Podali jsme dvě stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu a jednu žalobu proti ministerstvu životního prostředí," uvedl. Mezi Lovosicemi, kde nyní dálnice končí, a Ústím by měly být dva krátké tunely a most. Děti Země trvají na tom, aby přes České středohoří vedl 3,5 kilometru dlouhý tunel Kubačka. Letos v prosinci bude zprovozněn úsek z Ústí k česko-německé státní hranici. "Přes dlouhou zimu termín dodržíme," uvedl Pavel Lány z ŘSD. Na stavbě, která probíhá od června 2004, pracuje průběžně 1600 až 2200 lidí. Náklady na 23,5 kilometru dlouhý úsek jsou 19 miliard korun. Výstavba dálnice přes Krušné hory je podle odborníků jednou z nejsložitějších v České republice. Staví se na výsypkách a poddolovaném území. Převýšení z Ústí k hranicím je 500 metrů. Na trase je 33 mostů a dva tunely, z nichž jeden je nejdelším dálničním tunelem v ČR. Zástupci německé strany sdělili, že dodrží termín zprovoznění dálnice A17 z Drážďan k hranicím, který je stanoven na prosinec letošního roku. V Německu bude dálnice dlouhá 45 kilometrů a náklady německé strany budou činit 680 milionů eur (20,4 miliardy korun). Provoz na dálnici D8 bude zřejmě kvůli chybějícímu úseku přes České středohoří omezen. "Pokusíme se, aby kamiony přejížděly hranice na D8 pouze v jednom směru," uvedl Laušman. ŘSD nyní opravuje komunikace, které po otevření přeshraničního úseku budou nejvíce zatíženy. "Doufáme, že se dohodneme s krajskou samosprávou na rozprostření dopravy na dvě silnice," dodal Laušman.



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz