iFLEET » Archiv 2005-19 » Další americko-evropská aliance: PSA a GM
Sbližování amerických a evropských automobilek pokračuje. Po propojení Fiatu a Chrysleru se nyní rozhodli pro úzkou spolupráci také akcionáři General Motors a PSA Peugeot Citroën. General Motors je přitom v Evropě již přítomen značkou Opel, kterou...
Sbližování amerických a evropských automobilek pokračuje. Po propojení Fiatu a Chrysleru se nyní rozhodli pro úzkou spolupráci také akcionáři General Motors a PSA Peugeot Citroën. General Motors je přitom v Evropě již přítomen značkou Opel, kterou stoprocentně vlastní. Ve francouzské automobilové skupině mu bude patřit sedm procent, takže bude druhým největším akcionářem po rodině Peugeotů. V rámci podepsané dohody navýší PSA svůj kapitál o miliardu eur prostřednictvím vydání nových akcií, které budou přednostně nabídnuty stávajícím akcionářům. Dohodu podepsali 29. února v New Yorku generální ředitel GM Dan Akerson (na snímku vlevo) a předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Philippe Varin (vpravo).
Američané a Francouzi budou spolupracovat ve dvou oblastech: ve vývoji nových automobilových platforem a v globálním nákupu, který by měl díky kumulovanému objemu okolo 125 miliard dolarů ročně generovat významné finanční úspory. Společný vývoj podvozkových platforem, modulů a komponentů bude dalším zdrojem úspor. Obě automobilky ovšem hodlají zůstat na trhu konkurenty s nezávislými marketingovými aktivitami. V první fázi spolupráce se zaměří GM a PSA na oblast malých a kompaktních automobilů, na MPV a takzvané crossovery. První automobily postavené na společně vyvinuté platformě by se měly objevit v prodeji v roce 2016. Nebude se tedy jednat o „vydávání“ amerických aut za evropské, jako je tomu v případě Fiatu a Chrysleru, PSA a GM hodlají vyvinout zcela nové platformy, které poslouží stejně dobře jak americkým, tak evropským zákazníkům, bez ztráty identity jednotlivých značek.