Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » DEKRA: autorizované servisy Volkswagenu vs. neautorizované

DEKRA: autorizované servisy Volkswagenu vs. neautorizované

 
83e1_volkswagen_service_opt

pondělí, 28. března 2011

Podle anonymního testu nezávislé zkušebny DEKRA Automobil, a.s., pracují autorizované servisy Volkswagen podstatně lépe, než neautorizované opravny.Cílem testu provedeného na sklonku loňského roku bylo porovnat kvalitu práce značkových a...

 

Podle anonymního testu nezávislé zkušebny DEKRA Automobil, a.s., pracují autorizované servisy Volkswagen podstatně lépe, než neautorizované opravny.Cílem testu provedeného na sklonku loňského roku bylo porovnat kvalitu práce značkových a neznačkových servisů z pohledu zákazníka, a to ve stejném regionu, tedy v podobné cenové úrovni.

„Společnost DEKRA hodnotila, zda servisy u vozidla odhalí nasimulované závady, jak kvalitně provedou objednanou servisní prohlídku, jak jednají se zákazníkem a samozřejmě, kolik to bude stát,“ říká Jan Špinar, vedoucí oddělení After sales společnosti Import Volkswagen Group.

Pracovníci zkušebny DEKRA nasimulovali na voze Golf 1.6 roku výroby 2007 čtyři závady. Šlo o příliš nízko nastavený zadní ostřikovač, podhuštěné rezervní kolo, chladicí kapalinu pod minimem a nefunkční houkačku. Tedy všechno závady, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit. S tímto vozem pak anonymně navštívili celkem osm servisů a objednali běžnou servisní prohlídku. Šlo o náhodně vybrané čtyři neznačkové a čtyři značkové servisy Volkswagen v jednom regionu.

„Značkové servisy Volkswagen vyšly z tohoto srovnání na výbornou,“ říká Jan Špinar. „Všechny odhalily připravené závady a rovněž s rezervou splnily kritéria profesionálního jednání se zákazníkem. Ze čtveřice neznačkových servisů těsně splnil kritéria testu pouze jeden.“ Pokud jde o neznačkové servisy, vedle toho, že jen jeden z nich odhalil všechny nasimulované závady a ostatní vždy pouze jednu, největší problém byl v tom, že tři z neznačkových servisů neprovedly výměnu brzdové kapaliny ani ošetření brzd. Tedy úkony, které vzhledem ke stáří vozidla měly dle servisního plánu udělat automaticky. Pracovníci neznačkových servisů také se zákazníkem mnohem méně komunikovali, vysvětlovali mu jednotlivé činnosti a nabízeli další práce. Velké rezervy tyto servisy měly také v účtování a fakturaci. Z některých účtů tak například nelze nic vyčíst, jde třeba o paragon se dvěma položkami.

Test se zaměřil nejen na kvalitu práce ale i na porovnání cen. Po srovnání rozsahu prací na stejnou úroveň byla u nesmluvních servisů průměrná cena za zakázku 5600 Kč, u autorizovaných 6900 Kč. Rozdíl tedy činí asi 19 procent. „To pokládáme vzhledem ke kvalitě a rozsahu práce autorizovaných servisů za akceptovatelné,“ uzavírá Jan Špinar.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz