Dieselhybrid s problémy, ale pokračuje
pátek, 22. února 2008
Automobilka PSA Peugeot Citroën se v poslední době dostala do problémů s vývojem svého dieselhybridního systému. Jednak byl zpochybněn státní příspěvek, který měl vývoj hi-tech řešení spolufinancovat, jednak se dostali do časového skluzu někteří...
Automobilka PSA Peugeot Citroën se v poslední době dostala do problémů s vývojem svého dieselhybridního systému. Jednak byl zpochybněn státní příspěvek, který měl vývoj hi-tech řešení spolufinancovat, jednak se dostali do časového skluzu někteří externí vývojoví partneři automobilky, mezi které patří i taková jména jako Continental Bosch, Valeo či Thyssen Group. Náklady na celý program jsou zatím vyčísleny na 471 milionů eur, 101 z nich mělo putovat od státu ve formě přímé státní dotace (51 milionů) a úvěru. A právě státní pomoc soukromé automobilce se stala trnem v oku evropské komisi pro hospodářskou soutěž, která zahájila šetření, zda se nejedná o porušení pravidel volné hospodářské soutěže. Automobilka se rozhodla v projektu navzdory komplikacím pokračovat sama, změnily se ovšem některé plány. Namísto původního nasazení i v menších vozech se kvůli vývojovým nákladům stane systém alespoň prozatím součástí prémiového programu PSA Peugeot Citroën. První modely by se měly představit světu na přelomu desetiletí a mezi kandidáty na první využití systému se řadí například nástupce dnešního Citroënu C4, se kterým se počítá pro rok 2010. Jeho hybridní verze by se mohla objevit o jeden až dva roky později. Pro menší vozy se s dieselhybridním systémem v současnosti nepočítá.