Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Dlouhodobé testy

Dlouhodobé testy

 
e28e_p1080184

čtvrtek, 4. února 2010

Jednou z novinek letošního ročníku magazínu FLEET firemní automobily jsou dlouhodobé testy. Jejich účelem je podrobnější prověření vozu, než jaké umožňuje krátkodobý (většinou týdenní) redakční test. Kromě toho hodláme podrobit konkrétní model...

 

Jednou z novinek letošního ročníku magazínu FLEET firemní automobily jsou dlouhodobé testy. Jejich účelem je podrobnější prověření vozu, než jaké umožňuje krátkodobý (většinou týdenní) redakční test. Kromě toho hodláme podrobit konkrétní model analýze TCO a představit jej také vybraným fleet manažerům.

Prvním vozem, který jsme k dlouhodobému testu převzali, je vítěz ankety Firemní auto roku v kategorii referentských vozů za rok 2009, Hyundai i30cw 1.6 CRDi. K testu jsme minulý týden převzali vůz poháněný turbodieselem 1.6 CRDi ve výkonnější verzi 94 kW a ve výbavě Style. Na počitadle kilometrů měl při převzetí „natočeno“ necelých 9500 km a jeho karoserii zdobí nápisy upozorňující na český „rodný list“ vozu. „Co to znamená, to Made in CZ?“ ptal se mne na parkovišti hned první den po převzetí vozu kolemjdoucí. Odpověď jej uspokojila: „Jo, jo, to je dobře, že to vyráběj u nás, ne?“ odvětil. Při včerejší cestě za reportáží o vozidlech pro horskou službu, se zase na středisku Klíny v Krušných horách zajímal jeden z převlékajících se lyžařů o nápis upozorňující na pětiletou záruku. „To jako když se mi vys... čerpadlo za čtyři roky, tak mi ho zadara vyměněj?“ pravil ten dobrý muž, což jsem mu potvrdil s tím, že konkrétní podmínky mu jistě zodpoví přímo u dealera, protože já si to auto jen půjčil na vyzkoušení.

Každopádně je evidentní, že takové polepy fungují a jistě si s nimi ještě během těch následujících měsíců užijeme spoustu „legrace“. Mají ale i další efekt. Člověk má tak nějak pocit, že reprezentuje a tak jsem teď za volantem na všechny mnohem usměvavější a ještě ohleduplnější, než bývám normálně. A popravdě řečeno nechápu řidiče nejrůznějších firem, jejichž vozy jsou polepeny poutači na retailové zboží či služby, když se na silnici chovají jako „stíhací piloti ve fázi zteče na cíl“. Kdybych měl ze svého „nákupního seznamu“ vyřadit všechny značky, jejichž firemní řidiči mě již stačili ohrozit nebo omezit, byl bych bez mobilu, bez kafe, bez čokolády, většiny minerálek, oplatek a nechodil bych nakupovat snad do žádného supermarketu...

A jaká tedy byla první delší cesta s testovaným Hyundaiem i30cw? Zajímavá, protože její závěrečná fáze vedla po nejprve rozbředlém a potom uježděném zmrzlém sněhu. Výkonný turbodiesel nutí člověka pracovat s plynem na takovém podloží obezřetně, ovšem v případě problémů zasahuje elektronický stabilizační systém a problikávání kontrolky na přístrojovém štítu informuje o zásazích protiprokluzového systému. Turbodiesel, byť o objemu pouze 1582 cm3, dostatečně zatíží přední nápravu, která, obuta do kvalitních zimních pneumatik, nemá ani ve stoupání na namrzlém sněhu žádné problémy přenést v dostatečné míře hnací sílu na vozovku. Počítač ukázal mna konci cesty spotřebu 6,1 l/100 km, což nebylo vzhledem k charakteru cesty špatné, spotřebě však budeme věnovat samostatný test a nebudeme přitom spoléhat na palubní počítač ale na skutečně čerpané množství pohonných hmot.

O zkušenostech s Hyundaiem i30cw budeme průběžně informovat na těchto stránkách a dočtete se o něm samozřejmě také v tištěném magazínu FLEET firemní automobily.
 

 
e28e_p1080184c5b9_p10801898ff2_p1080192b0ae_p108019695d9_p1080197
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz