Dodávka roku se již prodává!
úterý, 15. listopadu 2005
„Kdysi někdo řekl, že užitkové vozidlo nemůže být nikdy fascinující. Že může být dokonalé co do praktičnosti, užitkovosti či hospodárnosti, ale nikdy nemůže útočit na tu emoční stránku jako osobní automobily. Myslím, že nový Fiat Doblo Cargo toto...
„Kdysi někdo řekl, že užitkové vozidlo nemůže být nikdy fascinující. Že může být dokonalé co do praktičnosti, užitkovosti či hospodárnosti, ale nikdy nemůže útočit na tu emoční stránku jako osobní automobily. Myslím, že nový Fiat Doblo Cargo toto tvrzení poprvé vyvrací,“ řekl v úvodu tiskové konference věnované uvedení vozu na český trh obchodní a marketingový ředitel Fiatu ČR
Bohumír Přeučil.
Nový užitkový vůz z rodiny Fiatu přijíždí na český trh ještě ověnčen šerpou ze soutěže o Van of the Year, jejíž výsledky byly zveřejněny na nedávném salonu užitkových vozů v Amsterodamu. Doblo naprosto přesvědčivě vyhrálo. Zejména díky špičkových pohonným jednotkám včetně továrnou dodávané CNG (spalující benzín a metan), svým rozměrům, nosnosti, široké škále verzí a v neposlední řadě revolučnímu designu, který si zejména v čelních partiích nic nezadá s designově nejprogresivnějšími osobními vozy.
Generální ředitel Fiatu ČR
Anthony Sharkey připomněl úspěch předchozí generace Fiatu Doblo prakticky v celé Evropě, z níž se nevymykala ani Česká republika. S novou generací, navíc s prestižní cenou „v kapse“, se budoucí perspektivy modelu ještě více vyjasnily.
Jako pokračovatel velmi úspěšné tradice (od roku 2001 prodáno více než 310 000 modelů) si Fiat Doblò Cargo nemohl přát lepší debut. Znovu se potvrdilo, že je ideálním vozem především pro drobné živnostníky, obchodníky, údržbáře, prodejce, obchodní zástupce, servisní společnosti či kurýry. Tito zákazníci jsou obzvláště nároční, protože ve svých vozech tráví dlouhé hodiny, proplétají se městským provozem, velmi často zastavují, vystupují a nastupují, neustále nakládají a vykládají zboží a nástroje a zároveň musí cestovat na delší vzdálenosti. Jim je Fiat Doblò Cargo ušit na míru, neboť nabízí velkou ložnou kapacitu a nejvyšší užitečné zatížení ve své kategorii. Zároveň se vyznačuje velmi komfortní kabinou, příznivou spotřebou pohonných hmot a nízkými provozními náklady. Kromě toho si zachovává veškeré přednosti svých předchůdců, mezi něž patří především snadná ovladatelnost, skvělé jízdní vlastnosti a preventivní, aktivní i pasivní bezpečnost.
Kromě změněné tváře se nový Fiat Doblò Cargo dočkal několika nových motorů plnících už normu Euro4. V prvé řadě je třeba se zmínit o velmi živém dieselu 1,9 Multijet o výkonu 105 koní a nejmenším, a také nejmodernějším zástupci druhé generace vznětových agregátů s přímým vstřikováním typu Common Rail, modelu 1,3 16v Multijet o výkonu 75 koní. Nabídku doplňuje zcela nová zážehová jednotka 1,4 8v Fire o výkonu 77 koní (s účinným vířením nasáté směsi ve spalovacích prostorách a s plynule proměnným časováním ventilů kontrolovaným řídicí jednotkou) a dvoupalivový motor 1,6 Natural Power, jenž spaluje benzín a zemní plyn (CNG) (zásobníky plynu jsou umístěny pod podlahou, aby nebyla negativně ovlivněna jeho celková ložná plocha). Připomeňme, že zemní plyn je vysoce ekologickým palivem, protože je z 98 procent tvořen metanem. A metan je nejjednodušší uhlovodík, takže při jeho spalování vzniká asi o 20 procent méně skleníkového plynu CO2 než při provozu na benzín. Jakmile se výroba rozběhne naplno, budou k dispozici ještě další dva motory typu Multijet s variabilní geometrií turbodmychadel a filtrem pevných částic (DPF) původně určené pro osobní model Doblò: 1,3 16v Multijet o výkonu 85 koní a 1,9 8v Multijet o výkonu 120 koní).
Důležitým obohacením modelové řady je verze dodávky s prodlouženým rozvorem náprav, jenž se bude prodávat pod komerčním označením “MAXI”. Zde je patrná nejen mimořádná flexibilita konstrukčního řešení vozu, ale také vhodnost pro celou řadu nástaveb a vestaveb nabízených specializovanými firmami. V porovnání se standardním provedením je Fiat Doblò Cargo Maxi o 38 centimetrů delší. Je třeba zdůraznit, že tato verze vznikla zvětšením rozvoru náprav a nikoli pouhým prodloužením zadního převisu vozu. Z konstrukčního pohledu se jedná o poměrně zásadní změnu, jež ovšem nabízí celou řadu důležitých výhod - skvělé rozložení nákladu mezi obě nápravy, lepší jízdní vlastnosti a vyrovnanější vnější design.
S turbodieselovými motory 1,3 Multijet o výkonu 75 koní, 1,9 Multijet o výkonu 105 koní a zážehovým 1,4 o výkonu 77 koní se nový model řadí ke špičce ve svém segmentu. Při délce ložné plochy rekordních 2060 mm, objemu 4,0 m3 (o jeden m3 více, než je obvyklé) a užitečném zatížení 850 kg (i s řidičem) je ideálním vozem pro převážení rozměrných a těžkých nákladů. Mezi další důležité hodnoty patří šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol (120 cm), výška nákladového prostoru (130 cm) a světlá výška vozu (53 cm). Užitečná hmotnost standardní verze nového Fiatu Doblò Cargo se zvýšila ze 625 na 730, respektive z 805 na 850 kg u modelů určených k přepravě těžších nákladů, a to především díky novým 15palcovým kolům o rozměrech 185/65 R15, zesílenému odpružení a účinnějšímu brzdovému systému. Tato vlastnost je důležitá zejména pro zákazníky užívající vůz k pracovním účelům. Modely určené k převážení těžších nákladů jsou osazeny 14palcovými koly a pneumatikami s vyšším zátěžovým indexem (o 45 kilogramů).
Obecně lze říci, že nový Fiat Doblò Cargo je ideální dodávkou pro náročné zákazníky, kteří tráví mnoho hodin za volantem, potýkají se s hustým městským provozem, musí často zastavovat z důvodu nakládky a vykládky a zároveň se potřebují rychle přemisťovat z města do města. Od svého vozu očekávají dostatek prostoru, nízké provozní náklady, snadný přístup do nákladového prostoru, dobré jízdní vlastnosti a komfort. Aby uspokojil co největší okruh zájemců, nabízí Fiat čtyři úrovně výbavy, čtyři pohonné jednotky, 12 odstínů laku a širokou škálu doplňků i nadstandardních prvků