Ek popřela záměr regulovat rychlost
pondělí, 31. března 2008
Evropská komise (EK) odmítla zprávy o tom, že chystá jednotný rychlostní limit, který by od roku 2010 platil i na německých dálnicích. „Neexistují žádné takové plány,“ prohlásil mluvčí EK v Bruselu a označil podobné zprávy za spekulace. Dodal, že...
Evropská komise (EK) odmítla zprávy o tom, že chystá jednotný rychlostní limit, který by od roku 2010 platil i na německých dálnicích. „Neexistují žádné takové plány,“ prohlásil mluvčí EK v Bruselu a označil podobné zprávy za spekulace. Dodal, že předpisy v této oblasti spadají výhradně do kompetence členských států Evropské unie (EU).
Zprávy o tom, že EK chystá jednotný rychlostní limit pro provoz na dálnicích v členských zemích EU, rozšířili o dva dny dříve (26. března) němečtí ekologové sdružení v organizaci Deutsche Umwelthilfe (DUH) – Německá pomoc životnímu prostředí. Michele Cercone, mluvčí komisaře EU pro dopravu Jacquese Barrota, však zdůraznil, že „EK nemá v úmyslu regulovat něco, pro co jsou příslušné národní úřady“. Deutsche Umwelthilfe přitom tvrdila, že EK se dostává pod stále větší tlak, aby požadovala rychlostní limit i na německých dálnicích. Důvodem by měla být snaha o snížení škodlivých emisí a zmenšení počtu mrtvých na evropských silnicích.
Ve většině členských států EU platí na dálnicích rychlostní limit 130 nebo 120 km/h, ve Švédsku pouze 110 km/h. Německo je jedinou zemí EU, kde se ještě na některých úsecích může jet libovolnou rychlostí. Podle Umwelthilfe nelze bez omezení rychlosti na německých dálnicích dosáhnout cíle, který si EK vytyčila: Snížit v letech 2000 až 2010 počet osob usmrcených na silnicích o polovinu. V Německu by to znamenalo pokles ze 7487 na méně než 3750. Loni však na německých silnicích a dálnicích zemřelo ještě 4970 osob.