iFLEET » Archiv 2005-19 » Elektrický smart ed pro Zoo Praha
Energetická společnost E.ON předala ve spolupráci s domácím zastoupením značky Mercedes-Benz elektromobil smart ed pražské zoo, která je po pražské záchranné službě druhým uživatelem tohoto elektromobilu. Zoo jej bude provozovat v rámci ročního...
Energetická společnost E.ON předala ve spolupráci s domácím zastoupením značky Mercedes-Benz elektromobil smart ed pražské zoo, která je po pražské záchranné službě druhým uživatelem tohoto elektromobilu. Zoo jej bude provozovat v rámci ročního zkušebního provozu.
„Vnímáme to jako další krok k našim zákazníkům, být jim partnerem pro energeticky úsporná řešení a efektivní využívání energetických zdrojů,“ uvedl předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn. „V oblasti ekonomické a ekologicky šetrné mobility spolupracujeme se Zoo Praha již několik let, neboť zoologická zahrada využívá dva vozy Mercedes-Benz třídy B poháněné zemním plynem. Je skvělé, že se nám nyní v rámci společného projektu s E.ON, podařilo rozšířit vozový park zoo také o první elektromobil,“ řekl Florian Müller, generální ředitel Mercedes-Benz ČR. Zoo Praha počítá u elektromobilu s širším využitím: „Vůz bude k dispozici našemu veterináři, ale i dalším zaměstnancům pro cesty nejen kolem areálu zoo, ale i do centra města,“ uvedl Miroslav Bobek, ředitel Zoo Praha.
Malých elektromobilů smart ed hodlá E.ON ve spolupráci s firmou Mercedes-Benz dovézt do České republiky celkem pětadvacet. „Společně s naším partnerem pokračujeme v myšlence ekologické dopravy ve velkých městech velice intenzivně. Důkazem toho jsou již zrealizované plnicí stanice na CNG a dobíjecí stanice pro elektromobily,“ dodal Michael Fehn.
To ostatně potvrzují i slova primátora Hlavního města Prahy Bohuslava Svobody, který v souvislosti s provozem již druhého elektromobilu v Hlavním městě uvedl: „Pro Prahu je nesmírně výhodné, že se začínají postupně objevovat konkrétní projekty v oblasti chytré mobility. Výrazně totiž zvyšují kvalitu života ve městě. Jsme připraveni podpořit projekty chytré mobility nejenom na celoměstské úrovni, ale i řešení jednotlivých městských částí. Nechceme preferovat žádnou z technologií. Jediným kritériem zůstává požadavek na maximální šetrnost k životnímu prostředí. Na konci února se sejde pracovní skupina odborníků, která bude řešit konkrétní možnosti rozjezdu chytré mobility v hlavním městě. Praha se navíc bude chtít stát členem skupiny světových metropolí zaměřených na snižování uhlíkové stopy a zavádění čistého automobilismu.“
Malé elektromobily smart ed jsou do přeplněných městských ulic vhodným řešením. Vozidlo dokáže jet maximální rychlostí až 100 km/h a jeho dojezd na jedno nabití je téměř 140 km. Plné nabití akumulátorů se provádí z běžné sítě a trvá 7 až 8 hodin. E.ON plánuje rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily na více místech České republiky. U dobíjecí stanice s tzv. rychlonabíjením se čas dobíjení výrazně zkrátí. První veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily již stojí v centru Brna v nákupním centru Galerie Vaňkovka. E.ON však plánuje rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily na více místech České republiky.