Facelift pro třídu b
pátek, 14. března 2008
Tři roky po uvedení na trh třídy B přichází Mercedes s jejím faceliftem. Stuttgartská automobilka se však neomezila na pouhé korektury tvarů karosérie, ale podrobila změnám i výbavu a motorizaci vozu. Cena druhého nejmenšího modelu Mercedesu má...
Tři roky po uvedení na trh třídy B přichází Mercedes s jejím faceliftem. Stuttgartská automobilka se však neomezila na pouhé korektury tvarů karosérie, ale podrobila změnám i výbavu a motorizaci vozu. Cena druhého nejmenšího modelu Mercedesu má přitom i s lepší výbavou zůstat stejná.
Příď vozu má nyní výraznější rysy díky nové masce chladiče s chromovanými příčnými lamelami, hlubším prolisům na kapotě a jinak tvarovanému nárazníku. Na zádi dostaly nový tvar skupinové svítilny a přibyla praktická rukojeť na otevírání zadní výklopné stěny. Podstatnější změny jsou u výbavy: ke standardu nyní patří automatické zapínání světlometů, asistent pro rozjezd do kopce, blikající brzdová světla a nouzové osvětlení. Za příplatek je k dispozici parkovací asistent, který vůz samostatně zaparkuje, pokud najde mezeru alespoň o 1,30 metru delší než je délka vozu.
Jako dosud si může zájemce vybrat ze šesti motorů – dvou vznětových (80 a 103 kW) a čtyř zážehových (od 70 do 142 kW). Všechny agregáty však byly upraveny v zájmu snížení spotřeby a úspora dosahuje až 7 %. Od podzimu bude za příplatek k mání systém start-stop, který přinese další úsporu až 9 %. Naprostou novinkou je pohon na stlačený zemní plyn. Vozy jím vybavené a označené NGT mají pět nádrží na plyn umožňující dojezd až 300 km. Vůz tak sice přijde o 128 z celkem 550 litrů objemu zavazadlového prostoru, ale úspora zhruba 50 % na nákladech za pohonné hmoty to mnohému řidiči vynahradí.