Fiorino, bipper a nemo
středa, 3. října 2007
Spolupráce koncernu Fiat a skupiny PSA Peugeot Citroën přináší další plod. Tentokrát ve formě malého užitkového vozu o celkové délce pouhých 3,86 m. Novinka nahradí u Citroënu legendární C15 a ponese název Nemo, u Fiatu naváže na tradici modelu...
Spolupráce koncernu Fiat a skupiny PSA Peugeot Citroën přináší další plod. Tentokrát ve formě malého užitkového vozu o celkové délce pouhých 3,86 m. Novinka nahradí u Citroënu legendární C15 a ponese název Nemo, u Fiatu naváže na tradici modelu Fiorino i jménem, Peugeot bude svému nejmenšímu užitkovému vozu říkat Bipper. Premiéru má novinka již zítra, tedy 4. října, na autosalonu Transpotec v Miláně. K tradičním partnerům při vývoji užitkových vozů se navíc v oblasti výroby přidal také Turecký závod Tofas. Navzdory tomu, že délka vozu je kratší než v případě malých automobilů kategorie Škody Fabia, Fordu Fiesta či Fiatu Punto, jsou vnitřní rozměry nové minidodávky velmi zajímavé: nákladový prostor o objemu 2,5 m
3 s délkou 1,5 m může být dále prodloužen až na 2,5 m díky sklopnému sedadlu spolujezdce. Objem pak naroste na 2,8 m
3. Prodej minidodávky, která skvěle poslouží zejména nejrůznějším rozvážkovým službám ve městech, bude v případě Fiatu Fiorino zahájen v Itálii v prosinci. Poté se objeví na dalších trzích, včetně našeho. Vůz se stane přímým konkurentem modelu Škoda Praktik, tedy užitkové verze modelu Roomster. Ten je sice o 34,5 cm delší, nákladový prostor však má udávaný objem pouze 1,9 m
3 a navíc jeho užitné vlastnosti zhoršují vzhůru výklopné páté dveře a zadní boční dveře s klasickým otevíráním. Novinka od Fiatu, Citroënu a Peugeotu bude mít zadní boční dveře posuvné a na zádi křídlové dveře. Je evidentní, že se na rozdíl od Škody Praktik jedná o plnohodnotný užitkový automobil, nikoli o užitkovou verzi primárně osobního vozu. S osobní pětimístnou verzí se však i v tomto případě počítá. Podle generálního ředitele domácího zastoupení Fiatu Bohumíra Přeučila se první fiorina objeví na našem trhu nejpozději začátkem příštího roku. Cena zatím nebyla stanovena, měla by se však rozhodně pohybovat pod hranicí stávajících cen modelu Dobló. V případě základní verze Dobló Cargo 1.4 Base činí v současnosti cena 312 700 Kč, akční cena pak 269 900 Kč. Podle odhadů by se cena Fiorina mohla dostat o cca 15 % pod tuto úroveň a dá se tedy očekávat v regionu 250 000 Kč bez DPH. Ceny Škody Praktik začínají na 249 900 Kč za verzi s motorem 1.2 HTP 51 kW.