iFLEET » Archiv 2005-19 » FLEET 1/2011: Patrik Fejtek má s novým Amarokem velké plány
Není Volkswagen jako Volkswagen... Německá automobilka dělí své produkty do dvou samostatných obchodních divizí na osobní a užitkové vozy. V obou segmentech je na našem trhu tato značka velmi silná, což je dáno vedle řady jiných faktorů i šíří její...
Není Volkswagen jako Volkswagen... Německá automobilka dělí své produkty do dvou samostatných obchodních divizí na osobní a užitkové vozy. V obou segmentech je na našem trhu tato značka velmi silná, což je dáno vedle řady jiných faktorů i šíří její modelové nabídky.
Vedoucím divize Volkswagen Užitkové vozy je Patrik Fejtek, který si v říjnu loňského roku došel na pódium pro cenu Firemní auto roku 2010, kterou získal model Transporter, zatímco v předchozím roce se mohl radovat ze stejné ceny pro model Caddy. Při pohledu na loňské prodejní statistiky v kategorii užitkových vozidel N1 by ale mohlo člověka napadnout, že to s těmi užitkovými volkswageny není až tak „žhavé“, protože jejich bezmála padesátiprocentní meziroční prodejní propad nevypadá dobře. Jenže skutečnost je podle Patrika Fejtka poněkud jiná než hrubá statistika, jak ji vydává SDA: „Je třeba si uvědomit, že naše užitkové vozy se prodávají také v kategorii M1, tedy jako osobní vozy. Loňský rok byl pro nás přitom v tomto ohledu velmi specifický, neboť došlo k výrazné změně portfolia prodávaných vozů. Na jednu stranu jsme sice zaznamenali zhruba padesátiprocentní propad v kategorii N1, ale zároveň šedesátiprocentní nárůst registrací mezi osobními vozy (M1). Samozřejmě mluvím jen o modelech, které spadají pod naši divizi užitkových vozidel, tedy Caddy, Transporter, Multivan či Crafter,“ říká Patrik Fejtek.
Do nového segmentu
U každé značky zajímají veřejnost především její novinky. Volkswagen vloni u svých užitkových modelů Caddy, Transporter a Multivan provedl důkladnou modernizaci, letos přijde s jednou absolutní novinkou v segmentu, který dosud na evropských trzích neobsazoval. Na terénní pick-up Amarok již trh nějakou dobu čeká a letos se jej tedy dočká. „S Amarokem naroste komplexnost naší nabídky, protože budeme moci nabídnout Caddy v krátké i dlouhé verzi, několik provedení modelů Transporter, Multivan a Crafter a k nim i výkonný terénní pick-up, opět v několika provedeních,“ těší se Patrik Fejtek a dodává, že se jedná pro Volkswagen o nový segment, který však rozhodně není považován za nezajímavý. „Na našem trhu se ročně prodá tak okolo šesti set těchto vozů, většina z nich míří do oblasti pracovního nasazení, menší část je využívána jako vůz pro volný čas. My nabídneme s Amarokem něco, co bude třeba si na vlastní kůži vyzkoušet – na tuto kategorii vynikající jízdní vlastnosti. K tomu atraktivní a nadčasový vzhled, možnosti volit jak přiřaditelný, tak stálý pohon všech kol, případně verzi jen se zadním náhonem, na výběr budou dvoje zadní pružiny pro menší a větší zatížení a podobně. Výběr kombinací bude velmi široký a já věřím, že se na českém trhu Amarok úspěšně zabydlí. Náš cíl ostatně není malý, z těch zmíněných šesti set vozů bychom jich chtěli prodat dvě stě, čili třetinu...“
Celý článek přinese první vydání magazínu FLEET firemní automobily, které vychází 3. března