iFLEET » Archiv 2005-19 » Fleet manažer značky Kia: Je příjemné, když lidé říkají, že integrujeme prémiové prvky
„Uvedení modelu Kia Optima v důležitém fleetovém segmentu D znamená nejenom další růst našeho modelového portfolia, ale také významný posun v image značky,“ řekl nedávno časopisu Fleet Europe Chan Uk Jun, Fleet & Remarketing manažer společnosti Kia...
„Uvedení modelu Kia Optima v důležitém fleetovém segmentu D znamená nejenom další růst našeho modelového portfolia, ale také významný posun v image značky,“ řekl nedávno časopisu Fleet Europe Chan Uk Jun, Fleet & Remarketing manažer společnosti Kia Motors Europe. „Optima dokazuje, že Kia je opravdu designově orientovanou značkou a nejlepší důkaz naší důvěry v budoucnost. Ačkoli nemáme v úmyslu stát se prémiovou značkou, je příjemné, když lidé říkají, že naše nové modely integrují prémiové prvky,“ dodal Chan Uk Jun.
Není žádným překvapením, že s modelem Optima Kia očekává průlom v oblasti fleetových obchodů. „Segment D je jedním z nejtěžších. Jsou zde přítomny všechny důležité značky se známými vozy a pro nováčka není snadné přesvědčit veřejnost, že se jedná o zcela nový produkt. U firem je to o to těžší, že mají nastavenou restriktivní car policy a pracují jen s určitou množinou značek. Naši fleetovou ofenzívu začneme u firem, které již vyjádřily určitý zájem o tento vůz a dále u firem, které jsou již zákazníky Kia. To vyvolá určitý signální efekt a bude nezbytné zefektivnit tuto obchodní strategii s fleetovou strategií a přístupem našich dealerů,“ vysvětluje fleetový manažer Kia Motors Europe.
Růst navzdory trendům
Evropská odnož korejské automobilky loni zažila 14procentní růst. Ačkoli se průmysloví specialisté shodují, že v roce 2012 se evropský trh zpomalí a že fleetový trh bude negativně ovlivněn problémy Eurozóny, Chan Uk Jun zůstává optimistou: „Opět porosteme, navzdory všeobecným tržním trendům. Reálný je dokonce růst v rozmezí 25 – 30%. Výrobní kapacita našeho závodu v Žilině bude zvýšena z 220 000 a 300 000 vozů za rok. Ve fleetu můžeme růst rychleji než v privátní sféře, neboť máme k dispozici jednak Optimu, jednak novou generace c´eedu.“
Také Giuseppe Tommaso, generální ředitel pro rozvoj obchodu v Kia Motors Europe, vidí též budoucnost značky ve fleetech velmi optimisticky: „První Kia byla uvedena v roce 1974. Jsme tedy ještě velmi mladá automobilová značka ve srovnání s těmi hlavními, a dosud zde byla na naší straně určitá váhavost ve vztahu ke konkurentům. To se týkalo hlavně právě fleetů. Nyní jsme u Kia přesvědčení, že fleet je pro nás klíčovou ambicí a Kia Optima je naší novou vlajkovou lodí v této zákaznické skupině. Minulá léta nás naučila, že jeden dobrý fleetový model nestačí k tomu, abyste byli opravdu úspěšní. Společně s modelem Kia Optima nyní můžeme nabídnout plný sortiment kvalitních vozů s průměrnými emisemi CO2 118 g/km, což je pod ambiciózním fleetovým limitem 120 g.
Ekonomická situace posledních dvou let byla téměř pro většinu velmi složitá. Ale Kia zlepšila své prodejní výsledky, takže se ukazuje, že je možné realizovat růst, ačkoli trh jako celek stagnuje. Máme nové produkty, jsme vyhlášeni svoji kvalitou, máme dynamické lidi a jsme na cestě zdokonalování své dealerské sítě a vztahů s leasingovými společnostmi. To vše povede k rostoucímu podílu fleetových obchodů v našich celkových prodejích.