iFLEET » Archiv 2005-19 » Fleetový byznys VW na dobré cestě
K 1. říjnu 2010 byl do funkce výkonného ředitele Volkswagen Group Fleet International jmenován Martin Jahn. O plánech skupiny na rok 2011, o jejích úkolech v rámci společnosti Volkswagen i o tom, co očekává od fleetového roku 2011 obecně, hovořil s...
K 1. říjnu 2010 byl do funkce výkonného ředitele Volkswagen Group Fleet International jmenován Martin Jahn. O plánech skupiny na rok 2011, o jejích úkolech v rámci společnosti Volkswagen i o tom, co očekává od fleetového roku 2011 obecně, hovořil s časopisem Fleet Europe.
Jaké strategické ambice má Volkswagen Group Fleet International v roce 2011?
Od ledna do září 2010 jsme prodali na pěti hlavních trzích EU o téměř 10% více vozů než za stejné měsíce roku předchozího. To znamená, že nárůst byl markantnější než nárůst trhu jako celku, který činil 6,7%. To dokazuje, že jsme na správné cestě. Naše široké portfolio značek a produktů je schopno pokrýt všechny požadavky, co se automobilů týče. Přirozeně nechceme přešlapovat na místě. Proto pečlivě monitorujeme trhy a přání našich zákazníků. Naším cílem je i nadále dosahovat vysoké úrovně zákaznické spokojenosti.
Volkswagen Group Fleet International existuje paralelně s mezinárodními fleetovými aktivitami jednotlivých značek skupiny Volkswagen. Jaká je přidaná hodnota Volkswagen Group Fleet International pro jednotlivé značky a fleetové zákazníky?
Volkswagen Group Fleet International má na starosti koordinaci – jak dovnitř, tak i navenek. Mnozí z našich zákazníků působí aktivně napříč národními hranicemi. Rychle a transparentně koordinujeme širokou škálu mezinárodních tendrů. Rovněž tak otázka „jedné tváře“, tj. jednoho partnera při vyjednáváních, je pro mnohé zákazníky důležitá. Náš profesionální management v rámci značek nám pro tuto pozici vytváří vynikající předpoklady. V rámci skupiny Volkswagen profitují jednotlivé značky z různých příznivých synergických efektů, ze kterých těžíme ve spojení s dobře koordinovanými procesy a systémy.
Co očekáváte od roku 2011 z hlediska mezinárodního fleetového obchodu?
Teď ještě nejsme schopni dát přesnou předpověď, neboť rámcové podmínky se značně liší. Nicméně jsem velký optimista s ohledem na vývoj celé skupiny Volkswagen a jednotlivých značek. V průběhu letošního roku bude naše mladá a inovativní produktová řada obohacena o celou řadu modelů, např. Volkswagen Jetta a nové Audi A6, které jsou oba důležité pro fleetový byznys. Vedle tradičních evropských trhů Volkswagen Group Fleet International napřímí úsilí na posílení trhů, jako je Brazílie, Rusko, Čína a USA. Dalším důležitým tématem je ´green fleet´, téma, které je stále bližší srdcím našich zákazníků. Skupina má v současnosti 184 modelů s emisem CO2 do 130 g, 100 modelů s maximálními emisemi 120 g a 17 modelů s emisemi do 100g/km. To dává důvod hledět do budoucna s optimismem.