Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Ford představuje svůj nový Transit Custom

Ford představuje svůj nový Transit Custom

 
f3e3_ford_transit_custom_02

úterý, 24. dubna 2012

Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu vystavil Ford ve světové premiéře nový Transit Custom, který se začne prodávat ještě letos. Jedná se o novou generaci užitkových vozů značky Ford s nosností do jedné tuny. Vůz dostal zcela...

 

Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu vystavil Ford ve světové premiéře nový Transit Custom, který se začne prodávat ještě letos. Jedná se o novou generaci užitkových vozů značky Ford s nosností do jedné tuny.

 

Vůz dostal zcela nový osobitý design a také interiér připomínající osobní vozy. Těm by se měly blížit také jízdní vlastnosti. Tyto kvality by měly Fordu podle jeho záměrů přinést ještě větší tržní podíl díky oslovení širší skupiny zákazníků, než se to dařilo se stávající modelovou řadou Transit. „Transit Custom je zcela nový druh užitkového Fordu,“ řekl Jesus Alonso, ředitel marketingu a prodeje užitkových vozů ve Ford of Europe. „Jedná se o stylovou a moderní dodávku, na niž budou majitelé hrdí, ale která neztratila nic z pracovitosti, jaká se od Transitu očekává.“

Nový Transit se začne ještě v roce 2012 prodávat v Evropě i na dalších světových trzích, a to v provedeních Van, Kombi Van i Kombi. Již od začátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek rozvoru: SWB (celková délka vozu 4,97 m) a LWB (celková délka vozu 5,34 m), variant celkové hmotnosti vozidla bude několik v rozsahu užitečného zatížení 600 až 1400 kg. Nákladový prostor (6 m3 SAE s nainstalovanou přepážkou) se vyznačuje řadou inovací. Patří mezi ně například optimalizovaný design přepážky i nákladového prostoru, který umožňuje verzi SWB pojmout tři europalety, naložené do výšky nejméně jednoho metru. Průvlak v přepážce také umožňuje přepravovat uvnitř vozu předměty o délce až tři metry. Upevňovací body pro zajištění nákladu jsou umístěné na bočnicích, takže podlaha zůstala zcela plochá a její zátěžová krytina je velmi odolná a snadno se čistí. Zajímavostí je integrovaný střešní nosič zabudovaný přímo do střechy - pokud není využíván, lze jeho příčníky rychle sklopit, aby nezvyšovaly spotřebu paliva a průjezdní výšku (pod dva metry u všech verzí s výjimkou řady 330).

Transit Custom nabídne podle automobilky největší šířku mezi podběhy v kategorii středních dodávek a umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou například standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm. Pochlubí se také nejširšími a nejvyššími bočními posuvnými dveřmi ve své třídě. „Nový Transit je sice stylovější, ale zároveň také funkčnější,“ řekl Barry Gale, šéfkonstruktér užitkových automobilů z Ford of Europe. „Nové prvky, které jsme zahrnuli do nákladového prostoru, zefektivňují každodenní úkony a tím usnadňují zákazníkům práci.“

Základem nového Transitu Custom je nově vyvinutá platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je o celých 37 procent vyšší, což zlepšuje jízdní vlastnosti a snižuje vnitří hluk. Novým naladěním zavěšení, odpružení a tlumení dosáhli technici Fordu lepšího jízdního komfortu a preciznější ovladatelnosti. Podobně jako nový Ford Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program (ESP) se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách. Tužší konstrukce spolu s cíleným potlačením nežádoucích zvuků a vibrací znamená pro řidiče citelně tišší pracovní prostředí – srozumitelnost hovoru v kabině se zlepšila o devět procent.

Stejně jako ostatní užitkové automobily nesoucí název Transit byl i nový Transit Custom vyvíjen s cílem dosáhnout příkladné odolnosti a nízkých provozních nákladů. Zdokonalený vznětový agregát 2.2 Duratorq TDCi bude k dispozici ve třech stupních výkonu: 74 kW, 92 kW a 114 kW. Za přispění systému stop-start, montovaného sériově do všech verzí splňujících Euro V, dosahuje kombinované spotřeby 6,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 174 g/km. Oproti současnému Transitu s ekvivalentní motorizací to znamená pokles až o osm procent. Ke snížení celkových provozních nákladů přispěje nejdelší interval údržby v této třídě: dva roky nebo 50 000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí dvanáct let.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz