Ford sestavil tým pro prodej volva
pondělí, 9. března 2009
Ford sestavil mezinárodní tým, jehož úkolem bude do 30. června definovat podmínky pro prodej švédské značky Volvo. Tým s názvem „Nil“ má také zajistit, aby se prodej do konce letošního roku kompletně uskutečnil. Informoval o tom švédský list Dagens...
Ford sestavil mezinárodní tým, jehož úkolem bude do 30. června definovat podmínky pro prodej švédské značky Volvo. Tým s názvem „Nil“ má také zajistit, aby se prodej do konce letošního roku kompletně uskutečnil. Informoval o tom švédský list Dagens Nyheter, podle nějž lze oba tyto termíny dodržet.
Podle informací listu Fordův tým již jedná se dvěma vážnými zájemci z Číny. Zájem právě čínských koncernů není přitom žádným překvapením, protože případná koupě švédsko-americké značky by čínského výrobce zařadila mezi producenty prémiové značky. Ušetřil by tak čas za vývoj a výrobu špičkové technologie i za budování prestiže značky. Navíc čínští výrobci se dosud nemohou příliš chlubit bezpečností svých automobilů a v tom by jim koupě prémiové značky známé právě svým důrazem na bezpečnost přinesla téměř okamžité zlepšení pověsti. Jedním z uchazečů o koupi Volva je firma Geely Automobile Holdings Ltd., která se od roku 2005 pravidelně účastní mezinárodních automobilových veletrhů a která by chtěla v roce 2010 vyrábět již 1,2 milionu vozů ročně. Druhým vážným zájemcem je automobilka Changan Automobile Group, která je Fordovým partnerem v jednom společném podniku.