iFLEET » Archiv 2005-19 » GfK předkládá optimistický výhled
V České republice představují firemní zákazníci pro prodejce automobilů v kategoriích M1 a N1 celkem 70% veškerých příjmů a jejich nákupní chování a apetit jsou tedy pro prodejce automobilů zcela zásadní. Údaje o registraci automobilů nejsou v...
V České republice představují firemní zákazníci pro prodejce automobilů v kategoriích M1 a N1 celkem 70% veškerých příjmů a jejich nákupní chování a apetit jsou tedy pro prodejce automobilů zcela zásadní. Údaje o registraci automobilů nejsou v letošním roce tak přesným ukazatelem vývoje odvětví, neboť jsou ovlivňovány řadou událostí, způsobujících prudké výkyvy, ať už se jedná o šrotovné nebo čekání na možnosti odpočtu DPH.
Společnost Incoma GfK vydala čerstvě informaci, která se vymyká záplavě převážně negativních zpráv poslední doby. Radovan Mužík, partner společnosti Incoma GfK (na snímku), komentuje čerstvý průzkum této společnosti: "Podle aktuálního přehledu české fleetové scény, provedeného společností Incoma GfK v červnu a červenci roku 2009, vypadá situace pro prodejce velmi nadějně. Řada firem totiž v první části roku ohledně nákupů či obnovy parků váhala s ohledem na nejistou situaci v ekonomice a čekala na možnost odpočtu DPH. Výhled do druhé poloviny roku se jeví příznivě: třetina firem hodlá pokračovat ve standardní obměně vozových parků, což je hodnota srovnatelná s „předkrizovými“ lety. 13% firem dokonce hodlá vozové parky rozšiřovat, a je jich dvakrát více než těch, které plánují autoparky redukovat."
Největší zastoupení v obou skupinách mají velké firmy – je mezi nimi nejvíce těch, které parky rozšiřují, jakož i těch, které je zmenšují nebo budou zmenšovat. Vcelku dle očekávání je největší pesimismus v realitních a průmyslových oborech, naopak tahouny prodejů by měly být firmy z oblasti utilit, zdravotnictví, telekomunikací a informačních technologií.