Honda civic hybrid
čtvrtek, 29. června 2006
Model Civic Hybrid, vybavený hybridním systémem IMA (Integrated Motor Assist = integrovaná podpora motoru) je vozidlo, které nabízí nízkou spotřebu paliva a napomáhá ochraně životního prostředí. Nová Honda je poháněna kombinací benzinového motoru s...
Model Civic Hybrid, vybavený hybridním systémem IMA (Integrated Motor Assist = integrovaná podpora motoru) je vozidlo, které nabízí nízkou spotřebu paliva a napomáhá ochraně životního prostředí. Nová Honda je poháněna kombinací benzinového motoru s vysokou účinností a elektromotoru tzv. hybridní technologie, která byla poprvé představena společností Honda v roce 2000 ve voze Insight. Honda tuto technologii dále rozvinula a zařadila ji do designu nové řady modelu Civic.
Systém IMA pomáhá modelu Civic Hybrid dosahovat velmi nízké spotřeby a současně splňovat požadavky ekologické normy EURO 4. Vůz je standardně vybaven převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), která umožňuje další snížení spotřeby. Civic Hybrid dokáže v určitém režimu ustálené jízdy deaktivovat všechny čtyři válce a využít pro svůj pohon výhradně elektromotoru. V porovnání s modelem Civic Sedan vybaveným automatickou převodovkou dosahuje Civic Hybrid úspory paliva v městském provozu o 63 % a při jízdě na dálnici až o 27 %.
Základní parametry
- 1.3-litrový čtyřválcový motor i-VTEC s elektromotorem IMA.
- Motor i-VTEC o výkonu 70 kW při 6 000 ot./min a točivém momentu 123 Nm při 4 600 ot./min.
- Nový lehčí, výkonnější a efektivnější asistenční systém Integrated Motor Assist (IMA) s výrazně vylepšenou schopností regenerace energie a s možností provozu pouze na elektřinu (15 kW při 2000 ot/min, 103 Nm při 0-1160 ot/min).
- Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) součástí standardní výbavy.
- Kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km.
- Hladina emisí splňující požadavky normy EURO 4.
- Interiér zahrnuje ukazatele IMA na přístrojovém panelu a dvoubarevné potahy sedadel.