Hyundai a kia se zaměřují na fleet zákazníky
čtvrtek, 23. března 2006
Současně s plánovanou strategií zdvojnásobení evropských prodejů chce Hyundai a Kia výrazně zvýšit podíl prodaných vozů určených pro firemní zákazníky. Jean-Charles Lievens, viceprezident společnosti Kia Motor Europe oznámil, že v současné době...
Současně s plánovanou strategií zdvojnásobení evropských prodejů chce Hyundai a Kia výrazně zvýšit podíl prodaných vozů určených pro firemní zákazníky. Jean-Charles Lievens, viceprezident společnosti Kia Motor Europe oznámil, že v současné době neprodává Kia fleet zákazníkům žádné vozy. „Je to část trhu, kterou můžeme získat,“ řekl během Ženevského autosalónu. Hyundai prodal během minulého roku firemním zákazníkům 29 000 vozidel, což činí asi 8 % celkových prodejů.
Paulo Bossi, fleet manažer Hyundai Motor Europe, plánuje do roku 2008 prodávat až 12 % nových vozů Hyundai právě firemním zákazníkům. Hlavní prodeje by měla zajistit druhá generace SUV Santa Fe. „Stále více zákazníků vidí SUV jako firemní auto, proto se budeme snažit tohoto zájmu využít,“ dodává. Zastoupení korejských automobilek na významných evropských trzích je podle Hyundai velice malé. To se týká hlavně zemí jako je Velká Británie, Španělsko a Itálie. Trh s firemními vozy –vozy určené na pronájem, firemní a zaměstnanecká auta – tvoří 37 % celkového evropského trhu s automobily. V roce 2005 činil objem firemních aut v Evropě 5,6 milionů kusů. „Je to ohromná část trhu, ve které nejsou korejské automobilky zastoupeny,“ říká Nigel Griffiths ze společnosti Global Insight v Londýně. Prodeje Hyundai-Kia se zvýšily z 463 293 kusů roku 2004 na 530 698 kusů v roce 2005. Podle Evropské asociace výrobců automobilů vykazují tyto dvě automobilky v posledních dvou letech nárůst prodejů 14,5 %. Kia chce podle Lievense do roku 2009 prodávat více než 500 000 vozidel na 29 evropských trzích, čímž chce zdvojnásobit svou produkci (v roce 2005 prodala Kia 242 063 automobilů). Hyundai plánuje to samé – chce do stejného data v Evropě prodávat přes 600 000 vozů (z 317 750 kusů prodaných v roce 2005).