Hyundai i10 za 9900 eur
pondělí, 10. března 2008
Hyundai i10, vůz nahrazující v modelové řadě Hyundai typ Atos, bude u dealerů – nejdříve v Německu a Rakousku – k mání za 9900 eur. Rozměry vozu se mění minimálně, zato v interiéru je znát více prostoru i větší komfort. V základní výbavě jsou mimo...
Hyundai i10, vůz nahrazující v modelové řadě Hyundai typ Atos, bude u dealerů – nejdříve v Německu a Rakousku – k mání za 9900 eur. Rozměry vozu se mění minimálně, zato v interiéru je znát více prostoru i větší komfort. V základní výbavě jsou mimo jiné dva airbagy a ABS.
U vyšší výbavy lze získat i boční airbagy, u nejvyšší varianty se vznětovým motorem za příplatek i ESP. Šířka vozu vzrostla na 1600 mm, délka zůstala na 3570 mm. Zavazadlový prostor má k dispozici 225 litrů, ale sklopením asymetricky dělených zadních sedadel jej lze zvětšit na 910 litrů.
K pohonu vozu slouží jeden zážehový a jeden vznětový motor. V obou případech jde o čtyřválce o zdvihovém objemu 1,1 litru. Zážehový motor má výkon 49 kW, spotřebu 5 litrů na 100 km a emise CO2 119 gramů na kilometr. Maximální rychlost automobilu s tímto motorem je 151 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/H za 15,6 sekundy. Vznětový motor podává výkon 55 kW, spotřebuje 4,3 litru nafty na 100 km a do ovzduší vypouští 114 gramů CO2 na 100 km. Udílí vozu maximální rychlost 163 km/h a zrychlení z nuly na 100km/h za 15,8 sekundy.
Ještě úspornější je model i-Blue, který je momentálně vystaven na ženevském autosalonu a do prodeje by měl přijít za rok. Vůz v tomto provedení má šestistupňovou převodovku, techniku start-stop, jemné aerodynamické úpravy a pneumatiky optimalizované z hlediska valivého odporu. To vše snižuje spotřebu vozu o 17 procent a emise CO2 by měly být výrazně pod 100 gramy na jeden kilometr.