Hyundai i20 se spotřebou 3,75 l/100 km
středa, 1. října 2008
Velmi důležitou novinku představí na nadcházejímím autosalonu v Paříži automobilka Hyundai. Její i20 se stane nástupcem populárního Getze a Korejci oproti němu slibují u novinky výrazný kvalitativní pokrok. To dokumentuje i verze i20 Blue, která...
Velmi důležitou novinku představí na nadcházejímím autosalonu v Paříži automobilka Hyundai. Její i20 se stane nástupcem populárního Getze a Korejci oproti němu slibují u novinky výrazný kvalitativní pokrok. To dokumentuje i verze i20 Blue, která bude poháněna turbodieselem 1.4 CRDi 66 kW a díky vylepšením aerodynamiky vozu, zejména ve spodní části, a snížené světlé výšce o 15 mm nabídne průměrnou spotřebu pouze 3,75 l/100 km. Převodovka bude manuální šestistupňová, akcelerace z klidu na 100 km/h bude mít hodnotu 13 s a maximální rychlost 176 km/h. Snížení spotřeby samozřejmě vedlo ke snížení emisí CO2,a to na 99 g/km.
Nový Hyundai i20 bude delší, širší a nižší než stávající Getz, rozvor bude dlouhý 2525 mm. K pohonu bude složit některý z palety sedmi agregátů – tří zážehových (1.2 57 kW; 1.4 74 kW a 1.6 93 kW) a čtyř vznětových (1.4 CRDi 55 kW a 66 kW; 1.6 CRDi 85 kW a 94 kW). Převodovka bude buď manuální pěti nebo šestistupňová, s motory 1.4 a 1.6 bude možno volit i čtyřstupňový automat.