iFLEET » Archiv 2005-19 » Hyundai i30 cw 1.6 CRDi 94 kW Style
Tříměsíční testování vozu Hyundai i30cw s motorem 1.6 CRDi o výkonu 94 kW se nachýlilo k závěru. Najezdili jsme téměř šest tisíc kilometrů a po porovnání s natankovaným palivem zjistili, že naše průměrná redakční spotřeba činila navzdory poměrně...
Tříměsíční testování vozu Hyundai i30cw s motorem 1.6 CRDi o výkonu 94 kW se nachýlilo k závěru. Najezdili jsme téměř šest tisíc kilometrů a po porovnání s natankovaným palivem zjistili, že naše průměrná redakční spotřeba činila navzdory poměrně velkému podílu hustého městského provozu 5,4 l/100 km.
Během našeho testování jsme nezaznamenali žádné závady. Auto fungovalo dobře, i v únorových mrazech bylo žhavení krátké a motor vždy ochotně naskočil. Z hlediska spolehlivosti tedy nelze mít z hlediska tříměsíčního užívání vozu výhrad. Také oproti počátečním poznatkům, uveřejněným v čísle 1 letošního ročníku, není co korigovat. Snad jen spojka jakoby potřebovala v závěru testu trochu „přitáhnout“, protože zabírala až na konci chodu pedálu, zatímco na začátku testu byla situace lepší. Ale to je záležitost běžného servisu v rámci pravidelných prohlídek vozu.
Oproti počátečním výhradám k naladění podvozku jsme po přezutí na letní pneumatiky o průměru šestnácti palců museli konstatovat zlepšenou útlumovou charakteristiku na běžných nerovnostech vozovky, také hluk od kol poklesl znatelně. To vše je ale dáno jinými rozměry a vlastnostmi pneumatik.
Během testování spotřeby jsme při úsporné jízdě dokázali v obsazení dvěma osobami a s 40 kg nákladu v zavazadelníku projet bezmála dvousetkilometrový okruh se 40% podílem dálnice a 10% podílem městského provozu za 4,6 l/100 km, což byla nejnižší spotřeba v testu, a poté za 7,2 l/100 km při velmi svižné jízdě v rámci možností vozu a bezpečnosti provozu.
Naše resumé
Vedle evidentní provozní úspornosti těží tento model také z vnitřní prostornosti. Hyundai i30 cw je snad uvnitř větší než zvenčí... Za jeho volant se dobře usadí i vyslovení „čahouni“, nabídka prostoru pro nohy na zadních místech se dá bez uzardění srovnávat s řadou vozů střední třídy. Na šířku je situace na úrovni standardu nižší střední třídy. Potěší evidentně odolné zpracování interiéru. Všechna tlačítka a jiné ovladače působí dojmem, že něco vydrží i při ne zrovna ohleduplném zacházení. To je věc, kterou zejména ve fleetech jistě každý ocení. Samozřejmě, že nemůžeme hovořit z hlediska použitých materiálů o i30cw jako o špičce segmentu, pravověrní příznivci Volkswagenu mohou místy mírně ohrnout nos, protože jsou zvyklí na ještě vyšší kvalitu, ale i oni musí uznat, že Hyundai působí v kontextu s cenou a výbavou jako zajímavá nabídka. A takové je i naše resumé: Hyundai i30cw je v dané verzi zajímavým automobilem s bohatou výbavou a přesvědčivými užitnými vlastnostmi při bezproblémových jízdních vlastnostech. Díky pětileté záruce bez omezení počtu ujetých kilometrů a snadnému ovládání je jako stvořený k nasazení ve fleetech. Určitým problémem by mohly být zůstatkové hodnoty, které jsou stále odhadovány leasingovými společnostmi jako nižší v porovnání s řadou konkurentů. Ale nižší je také vstupní investice...
Celý článek přináší FLEET č. 3 / 2010