iFLEET » Archiv 2005-19 » Hyundai představuje nové SantaFe
Nová generace modelové řady Hyundai Santa Fe byla ve světové premiéře představena na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Oblíbené SUV segmentu D dostalo ve své nejnovější podobě zcela nový design exteriéru a interiéru, nové technologie a nově...
Nová generace modelové řady Hyundai Santa Fe byla ve světové premiéře představena na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Oblíbené SUV segmentu D dostalo ve své nejnovější podobě zcela nový design exteriéru a interiéru, nové technologie a nově vyladěné motory s vyšší úrovní hospodárnosti. Prodej nového modelu Santa Fe bude zahájen koncem léta.
Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, ve svém projevu na výstavišti Jacob Javits Center poznamenal: „Současná verze Santa Fe se těšila po celé Evropě trvale velké popularitě díky kombinaci kvality, praktičnosti a vynikajícího poměru cena/výkon. Nová generace Santa Fe si zachovává všechny uvedené klíčové přednosti a zároveň spotřebitelům nabídne mnoho dalších. Svěží design exteriéru, hospodárnější motory, vyšší úroveň komfortu a vylepšená kvalita tvoří z nové generace Santa Fe skutečně atraktivní nabídku, která zvětší emocionální přitažlivost tohoto modelu. Očekáváme, že osloví spotřebitele z širších demografických vrstev, včetně majitelů SUV prémiových značek.“
Nová generace Santa Fe je delší, nižší a širší než předchůdce, s nímž sdílí stejný rozvor 2700 mm. Nabídka motorů pro evropské trhy zahrnuje jednu zážehovou a dvě vznětové jednotky s výkony 110 kW a 147 kW. Hospodárný turbodiesel „R“ 2,0 litru VGT splňuje emisní normu Euro 6, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW a maximálního točivého momentu 382 N.m. S ním se může Santa Fe pochlubit hodnotou emisí CO2 pouhých 155 g/km. Také vznětový motor 2,2 litru byl upraven s cílem snížit spotřebu paliva a zároveň nabídnout zákazníkům nejčistější poháněcí ústrojí v segmentu s hodnotou emisí CO2 pouhých 145 g/km. K dispozici budou šestistupňové mechanické i samočinné převodovky.
Elektronicky řízený pohon všech kol automaticky rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu na základě skutečných jízdních podmínek. Zadní náprava s automatickým udržováním stálé světlé výšky zachovává vysokou úroveň jízdního komfortu bez ohledu na zatížení vozidla.
Aby bylo zajištěno, že novinka maximálně vyhoví vkusu evropských řidičů, prošel evropský model rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem jsou úpravy řízení, podvozku i brzd, stejně jako dalšími změnami zvyšujícími jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a vylepšujícími schopnosti při jízdě s přívěsem.
Stejně jako u všech nově uváděných modelů v Evropě se bude i na novou generaci vozů Santa Fe vztahovat pětiletá komplexní záruka Hyundai, jejíž součástí je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, pětiletá asistenční služba zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek, rovněž zdarma.