iFLEET » Archiv 2005-19 » Inovace modelových řad BMW
Všechny modely BMW řady 1 Coupé a BMW řady 1 Cabrio přicházejí v březnu s úpravami designu, aerodynamiky a výbavy. Na první pohled je zřejmá přepracovaná spodní část předního nárazníku s nově navrženým nasávacím otvorem a více ke stranám vozu...
Všechny modely BMW řady 1 Coupé a BMW řady 1 Cabrio přicházejí v březnu s úpravami designu, aerodynamiky a výbavy. Na první pohled je zřejmá přepracovaná spodní část předního nárazníku s nově navrženým nasávacím otvorem a více ke stranám vozu umístěnými mlhovými světly.
Novinkou je také optimalizace aerodynamiky pomocí speciálních otvorů, které usměrněným proudem vzduchu kolem předních kol snižují aerodynamický odpor. Toto řešení, nazývané vzduchové záclony, je dalším z prvků přístupu BMW EfficientDynamics, které se v modelech BMW řady 1 spojuje se systémem rekuperace kinetické energie, funkcí Auto Start Stop, ukazatelem optimálního rychlostního stupně a podle potřeb spínaného příslušenství motoru.
Nové modely BMW řady 1 Coupé a BMW řady 1 Cabrio přicházejí s novým designem hlavních světlometů, stejně tak jako zadních skupinových svítilen. Vpředu je novinkou především světelný proužek ohraničující světlomety svrchu. Červeně probarvené zadní svítilny jsou vybavené jednolitými světelnými proužky. Xenonové světlomety nových modelů jsou vybaveny denními světly, která jsou tvořená z LED světelných kroužků, jež vytvářejí typický výraz vozů BMW.
Kromě dvojice nových barev připravených pro nové BMW řady 1 Coupé a BMW řady 1 Cabrio je k dispozici také nová paleta kol. Již základní model BMW 118i Cabrio nyní přijíždí na 16palcových litých kolech. V nabídce jsou připraveny také dva designy 17palcových kol, stejně tak jako 18palcová sada s kombinovanými rozměry pro přední a zadní nápravu.
BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring
Na jaro 2011 plánované kombi BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring nabídne zdařilou kombinaci nízké spotřeby paliva a jízdní dynamiky. Tento vůz disponuje nejvyšším výkonem 120 kW/163 k a v kombinovaném režimu spotřebuje jen 4,3 l/100 km (CO2: 114 g/km). Nový úsporný Touring je vybaven čtyřválcovým turbodieselem s přímým vstřikováním Common-Rail nejnovější generace. Celohliníkový motor disponuje již od 1750 min-1 točivým momentem 380 Nm. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring je schopné z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 8,3 s a jet nejvyšší rychlostí 223 km/h. Jeho zavazadlový prostor pojme až 1385 l.
Nové BMW X3: dynamičtější, větší a komfortnější.
Nová generace BMW X3 svého úspěšného předchůdce, jehož se vyrobilo více než 600 000 kusů, překonává nejen dynamikou, ale také velikostí a především komfortem. Od jara se bude dodávat s dvojicí nových řadových šestiválců. Vznětové BMW X3 xDrive30d disponuje nejvyšším výkonem 190 kW/258 k a točivým momentem 560 Nm, který je dostupný v rozpětí 2000 a 2750 min-1. Nový motor zajišťuje akceleraci z klidu na 100 km/h během 6,2 s a nejvyšší rychlost 230 km/h. Kombinovaná spotřeba tohoto provedení činí jen 6,0 l/100 km (CO2: 159 g/km), což jej řadí na vrchol daného segmentu. Ve srovnání s předchozí generací tohoto modelu došlo díky aplikaci dalších prvků z programu BMW EfficientDynamics ke zvýšení výkonu o 19 % při současném snížení spotřeby paliva o 22 %.
Druhým nově nabízeným motorem je zážehový řadový šestiválec s objemem 3,0 litru v modelu BMW X3 xDrive28i. Motor vybavený plně variabilním rozvodem VALVETRONIC disponuje nejvyšším výkonem 190 kW/258 k při 6600 min-1 a točivým momentem 310 Nm mezi 2600 a 3000 min-1. Nejvyšší rychlost činí 230 km/h a ke zrychlení z klidu na 100 km/h potřebuje toto provedení 6,9 sekundy. Motor s blokem vyrobeným z hliníku a hořčíku se vyznačuje kombinovanou spotřebou 9,0 l/100 km (CO2: 210 g/km).
Ilustrační foto red