Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Investice do bezpečnosti: přesvědčte své nadřízené!

Investice do bezpečnosti: přesvědčte své nadřízené!

 
image1696

Fleet manažeři, kteří nevěnují přílišnou pozornost bezpečnosti firemních řidičů, zaspali dobu a aktuální trendy. Právě tato problematika je dnes považována za klíčovou součást fleet managementu. Bohužel, nadřízení nemusí mít vždy pro tyto trendy...

 
Fleet manažeři, kteří nevěnují přílišnou pozornost bezpečnosti firemních řidičů, zaspali dobu a aktuální trendy. Právě tato problematika je dnes považována za  klíčovou součást fleet managementu. Bohužel, nadřízení nemusí mít vždy pro tyto trendy pochopení...
 
V kolotoči ekonomických ukazatelů se často manažerům ztrácí souvislosti, které mají na fungování společnosti velmi zásadní vliv. Omezování rizik spojených s provozem autoparku a pozitivní dopady takové činnosti jsou jedním z dobrých příkladů. Bohužel, samotný fleet manažer většinou nemívá k dispozici volné prostředky, které by mohl jednoduše vzít a využít pro zvýšení bezpečnosti třeba díky řidičským tréninkovým programům, analýze rizik, investicím do aktivní a pasivní bezpečnostní výbavy vozů a podobně. Z toho je jasné, že těmi, kdo musí být primárně přesvědčeni o nutnosti investic do této oblasti jsou výkonní ředitelé, členové představenstva, jednatelé, prokuristé, majitelé...    
 
Běh na dlouhou trať
Fleet manažeři, kteří se rozhodnou systematicky pracovat na eliminaci rizik vyplývajících z provozu firemních vozidel tak stojí před náročným procesem přesvědčování svých nadřízených o nutnosti a výhodnosti podobných aktivit. Není to ani zdaleka vždy snadný a jednoduchý proces, někdy to může trvat i dva roky, než se podaří vše vysvětlit, připravit podklady, obhájit finančně i metodologicky a získat potřebné prostředky a povolení.         
 
Hodně záleží na taktice, je třeba brát v úvahu, s kým o záležitosti hovoříte. Je-li to ekonom podniku, budou ho zřejmě zajímat především náklady. Pokud je to personalista, bude hledat problémy v možném zaneprázdnění zaměstnanců mimopracovní činností, pro výkonného ředitele budou rozhodující organizačně logistické záležitosti, vedlejší rizika a celkový přínos takových aktivit prop chod společnosti. Otázkou je také timing – blížící se obnovování pojišťovacích smluv, je možno tohoto využít ve svůj prospěch. Pojišťovací společnost může být dobrým spojencem, pokud je ochotna díky podobnému programu nabídnout slevu pojistného či jiné bonusy.       
 
Finanční náklady
Peníze jsou, tak jako v řadě dalších oblastí, nejdůležitějším a nejpádnějším argumentem. Vyšší bezpečnost znamená méně účtů za opravy a nižší sazby pojistného – to by měl být hlavní argument směrem k managementu a finančnímu oddělení. Následky nehody mohou být nedozírné, mnohem větší, než je cena zničených karosářských nebo jiných dílů. Je třeba připočítat náklady spojené s nefunkčností vozidla, jeho dopravy do servisu, cenu nahrazení vozu ve firmě po dobu opravy, o nákladech spojených se zraněním nebo dokonce úmrtím zaměstnance ani nemluvě. Statistiky ukazují, že skutečná cena jedné nehody se pohybuje v rozmezí osmi až šestatřicetinásobku přímých nákladů na opravu vozu! Takovému údaji se bohužel zdráhají lidé z vedení uvěřit a provedení podrobné analýzy, kteá by tento fakt exaktně dokázala, mnohdy není ve firmě možné, mimo jiné kvůli obtížné kvantifikaci řady nefinančních ztrát. Proto odborníci doporučují fleet manažerům, aby ve svém „boji“ tento argument příliš nepoužívali. Jako důrazný argument by měl koneckonců postačit i dvojnásobek přímých nákladů, což je údaj, kterému nadřízení snáze uvěří.      
 
Celý článek přináší FLEET č. 2/2007


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz